Philips hue motion sensor werkt niet goed

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier en ik ben nu al 5 maand aan het kloten om mijn Philips hue motion sensor Aan de praat te krijgen. Het gaat om de SML003 versie die ik aanstuurt vanuit de Philips hue met bridge.

Begin maart was het helemaal drama en had ik bijna de homey weer verkocht omdat het gewoon niet werkte, nu werkt de bewegingsmelder wel redelijk goed gelukkig. Alleen krijg de lux en graden niet geüpdatet, als ik de sensor reset doet hij het 1x en daarna blijven die 2 waardes staan.

Heb ook al geprobeerd om hem via de Philips hue without bridge aan te sturen maar dan ziet hij hem als ocipite sensor ofzo :pensive: en werkt het ook niet. Ook kan ik bij geavanceerde instellingen niets invullen.

De helderheid (Lux) van de binnen sensor wordt normaal om de 5 minuten aangepast.
Behalve bij grote sprongen in die helderheid. Dan wordt dat eerder gedaan.
Zelf stuur ik 3 lichtpunten op de helderheid.

Over de temperatuur heb ik geen goede informatie voor je omdat ik die niet echt gebruik.
Wanneer ik ze toevallig eens aflees dan lijkt het mij steeds wel goed…

Doet ‘ie het op de Hue bridge wel goed?
Hij is Zigbee compatibel, probeer hem eens als Zigbee draadloze bewegingsmelder aan te melden op de app KaKu (Zigbee).
Ik heb zojuist de voorganger SLM001 geprobeerd, die had ik nog liggen, niet compatible met Zigbee.
Als KaKu Zigbee device krijg ik hem wel aangemeld, maar werkt ‘ie niet, zoals was te verwachten. Als bewegingssensor aanmelden bij de “Hue app zonder bridge” en dan werkt ie gewoon. Dwz beweging en temperatuur en Lux.

Ik vermoed dat de SML003 niet ondersteund wordt. Die zit nog in de test versie.
Ik heb zelf sinds een paar weken de Hue buitensensor SML004, die krijg ik ook niet aan de praat.
Als je zoekt op SML001 en SML003 vindt je onder andere
De compatibiliteitslijst([APP][Pro] Philips Hue Zigbee (Without the bridge))

1 Like

Oké, nou dan moeten we nog maar even wachten :cry:

Beweging pakt hij goed, verdere waardes kan je niet aflezen in de app dacht ik

Zie mijn schermafdruk van de SML001

Even zoeken op SM00 en OPGELOST:
De testversie installeren en de sensor installeren als “Occupancy Sensor”.

De SML004 doet het bij mij nu ook

Zie homey.app/de-de/app/com.philips.hue.zigbee/Philips-Hue,-without-the-bridge/test/

Of klik hieronder:

https://homey.app/de-de/app/com.philips.hue.zigbee/Philips-Hue,-without-the-bridge/test/

1 Like