Philips hue lampen dimmen bij inschakelen TV

ik heb een nieuwe philips oled tv en pgilips hue lampen.

Nu wil ik dat wanneer de tv inschakeld de lampen gaan dimmen. Dus een flow moet opmerken dat de TV is ingeschakeld.

Nu heb ik de volgende apps geprobeerd:

1. philips TV van athome: deze heeft alleen ALS “aangezet voor x seconden” Dit wordt niet herkend door de homey 2023. Na 1 seconde schakelt hij niet de logica tvaan naar “ja”
  2. philipsTV van lucas: de TV heeft een static adres (wifi). De app vind de TV niet…
  3. Android TV: ik krijg de tv toegevoegd in homey echter wanneer ik de TV aangezet is hij erna weer onvindbaar. Ook de amazone Alexa truuk werkt hier niet…
  4. chromecast app: hiermee krijg ik de lichten wel ingeschakeld wanneer ik het volume harder of zachter zet dmv een flow, maar wanneer ik de tv uitzet krijg ik de lichten niet meer normaal geschakeld

Wie weet wat ik hier fout doe of heeft een betere oplossing?

bvd,

Een doorsteekstekker met energiemeting tussen tv en stopcontact? Kun je de standby ook nog uitschakelen.

De PhilipsTV werkt niet op Philips Android TVs.

Bedoel je dat als je de TV uitzet, deze onbeschikbaar wordt? Dat komt vaker voor, je TV zet in dat geval de wifi- of LAN-verbinding uit om energie te besparen. Meestal kan je dit in de instellingen van je TV wijzigen.

Beetje offtopic maar toch:
Ik denk dat dat een bug is (in het Reolink app topic stond een soortgelijke constatering).
Normaal gesproken zou er dan óók een “is aangezet” trigger beschikbaar horen te zijn.

Homey “verzint” blijkbaar de bijbehorende “aangezet voor x seconden” triggerkaartjes, ook als de “is aangezet” kaart niet bestaat / niet aanwezig is / niet automatisch is aangemaakt.

Ter verduidelijking, een overzicht van de beschikbare maar niet werkende Reolink “aangezet voor x seconden” triggerkaartjes: