Verbinding met Philips ambilight tv valt weg

verbinding met Philips ambilight tv valt weg en advanced flows worden niet getriggerd door de TV

Als je wat meer concrete informatie geeft, kan de community je beter helpen.

Zoals:

• Welke Homey-app gebruik je voor je TV? De officiĂ«le van Athom of een van de community apps?
  • Wat voor een Homey-model heb je?
  • Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen?

verbinding met Philips ambilight tv valt weg en advanced flows worden niet getriggerd door de TV

ik heb een Homey Pro

de TV is een Philips The One 50PUS8308 Ambilight (2023)

Tv is utp bekabel verbonden met de KPN router en daarnaast met wifi verbonden met een deco Mesh router

Als ik de tv aan heb en test de flow dan werkt de flow. Zodra de tv een tijdje uit is dan is de verbinding tussen de Homey pro en TV verdwenen.

In de instellingen van de TV is meestal een optie “Network standby”, die moet je uitzetten

Bedankt. Eén flow werkt nu iig. Als de tv langere tijd uit staat dan lijkt hij in de Homey app niet bereikbaar.

Weet iemand of het ook mogelijk is om via IR (net als de afstandsbediening) de Ambilight in te schakelen? Als de TV uitstaat en de verlichting in de woning wordt ingeschakeld dan wil ik dat de Ambilight van de tv aan gaat.

Hier gaf Homey altijd een foutmelding als de tv’s uit stonden.

Dankzij deze post even gaan zoeken. Je moet dus ‘Aanzetten met WiFi’ en ‘Aanzetten met Chromecast’ inschakelen.

Nu werkt het wel!

Mooi, dan zal waarschijnlijk de flow om Sonos te groeperen als ik een elpee draai nu ook werken. Voorwaarde was namelijk dat de tv uit moet staan

Dank voor de tip!

Edit:

De tv in de slaapkamer blijft keurig werken. Die in de woonkamer springt helaas na 5 minuten toch op ‘Geen reactie’.