Philips HUE gu10 spots in/uit schakelen in app

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot de Philips HUE gu10 White bt (LWG004). Ik heb hier 4 spots van in de badkamer. Tot nu toe schakel ik ze vaak handmatig met een domme wisselschakelaar, hier komt in de toekomst verandering in. Waar ik tegen aan loop is dat de spots vaak blijven aangeven dat ze nog aan of uit staan in de homey app terwijl het tegenovergestelde waar is. De spots lijken dus geen informatie terug te geven (wat in sommige gevallen ook niet gek is, omdat de lampen dan met de schakelaar uit zijn gezet en ze dus geen stroom krijgen). Ik heb de spots verbonden zonder HUE bridge. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Zelf dacht ik om ze te schakelen op basis van stroomverbruik, dit lijken ze namelijk wel aan te geven in Insights. Echter weet ik niet hoe ik de informatie uit insights moet verwerken in een flow.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Niet meer schakelen met een domme schakelaar.
Daar zijn het geen slimme lampen voor, die moeten altijd spanning hebben zoals je zelf al zegt.

Maar wat wil je schakelen op basis van stromverbruik dan.
Als ze in Insight aangeven 0Watt en je hebt ze met de schakelaar uitgezet krijg je ze ook niet meer aan met Homey.

En een presence sensor ophangen, en die schakelaar β€˜onklaar’ maken. Klaar.

Je zou deze schakelaar nog om kunnen bouwen met een hue wall switch,


om nog handmatige bediening te hebben.
Dan heb je wel een Hue bridge nodig, denk ik, omdat Homey de wall switch niet ondersteund.

Alternatief is een Shelly Plus 1 mini, die wel met Homey werkt,

enkel moet er dan wel een nul draad naar de schakeldoos.
Of, je bouwt hem in de centraaldoos in het plafond in. Daar heb je fase, nul en schakeldraad van je wisselschakelaar tot je beschikking.