Philips GU10 White Ambiance

Ik heb Philips Hue GU10 White ambiance spots. Ik zou deze zonder bridge van Philips willen aansluiten op de Homey. Ik heb de app erop staan, maar krijg op geen manier de spots juist verbonden, ze worden toegevoegd als onbekend apparaat. Ik kan ze dan wel aan en uit doen, maar geen kleurtemperatuur aanpassen.

Ik zie het probleem wel terug komen op het forum, maar niet echt een sluitende oplossing?
Is hier intussen een oplossing voor? Of ben ik verplicht een HUB te gaan aankopen van Philips om dit juist te doen werken?

Dit is de betreffende lamp:

Of de lampen resetten met een Hue Dimmer Switch.

Reset is gebeurd, dat is geen probleem. Hij vind de lamp, voegt ze toe, zijn te bedienen, maar enkel aan of uit, dus geen kleurtemperatuur.

Welke versie Homey en welke versie van de app heb je?

Missing a Philips Hue device?
Here is a short guide when you want to request a new device to be added.

  1. Add the device to Homey as a Generic Zigbee device
  2. Tap and hold the device in the Homey app
  3. When in the device tap properties in the upper right corner
  4. Take a screenshot of the properties which will contain the info needed, see example below
  5. Link to the device on www.meethue.com

Example:
Product ID: LTC016
Service ID: 544
Profile ID: 4926

Make requests by adding it as an issue on GitHub https://github.com/sebbebebbe/com.philips.hue.zigbee/issues.

Het lijkt er op dat die lamp het gewoon moet doen in de test app. Heb je wel Homey V5 voor nodig, vandaar mijn vraag.

Homey 4.2.0
Philips Hue Zigbee 2.0.18

Hij lijkt ook bij de gewone stable te staan, alleen ik vermoed dat ie een andere product-ID/service-ID/profile-ID heeft gekregen.

Via de app zegt de Homey up to date te zijn. Hoe krijg ik hem naar de V5 dan?

Beter eerst aan @johan_bendz vragen of jouw model wel al toegevoegd is in 1 of allebei de apps zoals Robert zegt.