Philips Hue badkamer licht modus instellen

Hallo allemaal,

Ik had gehoopt dat ik zelf met behulp van chatgpt dit tot een suc6 te kunnen brengen, maar het werkt toch niet. zou iemand mijn flow kunnen controleren en helpen deze in orde te maken.

Voeg na elke stap een extra Tijdslijnkaartje in met een passende meldtekst, zodat je kunt zien waar het anders gaat dan je verwacht.

De 4 rode lijnen aan de onderkant van de berekening-kaart verplaatsen naar de rechterkant. De berekening zelf tussen dubbele accolades plaatsen {{BadkamerLichtModus+1}}

1 Like

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld :sweat_smile:

Bent u in de mogelijkheid om aan de hand van mijn screenshot uw aanpassingen in te tekenen?

image
Dubbele accolades {{ }} om de formule

De onderkant van het kaartje is voor foutafhandeling (als de actie faalt)

1 Like

En er zit nog een probleem in met >3x klikken.
Dan gaat de lamp uit, maar de variabele gaat niet naar nul.

Dus de eerstvolgende keer dat je 1x klikt gaat de lamp aan en direct weer uit… (>3x). Dus die onderste logica kaart op een kaartje eerder verbinden.

Oh en de verbindengen uit de logica kaart zitten op de “nee” uitgang, die moeten op de “ja” uitgang

image

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Ben je nu ChatGpt aan het corrigeren? Daar leert TS niets van en blijf je bezig met helpen😥.

1 Like

Ik snap nog niet helemaal hoe nu verder.

het klopt idd wat je zegt, want op deze manier wanneer ik het licht aanzet dan gaat hij ook gelijk uit.

De berekening van je variabele moet tussen dubbele accolades: {{……..+1}}
(Klik eens op de grijze ‘i’ button)
Je trekt gele lijnen vanuit de EN-kaartjes. Dwz wat je test is niet waar.

De test ‘variabele is groter dan 3’ is niet waar en dus gaat het licht uit.

Dus vanuit alle EN-kaartje de blauwe lijnen (test is waar) trekken.

Maar ik zou het zo, zonder variabele, doen:

zo werkt het idd. geniaal.

Vriendelijk bedankt!

Ik ben zelf op deze manier verder gegaan om ook de helderheid aan te passen. en dit werkt nu ook. voor de geïnteresseerde onder ons: