Philips homerun 3000 serie aqua (robotstofzuiger)

Nu hebben we een nieuwe robot stofzuiger de philips homerun 3000 series type XU3110/02 kado gekregen. Normaal kijk ik eerst past en werkt het met homey , werkt het goed met elkaar en de rest van de smarthome dingen in huis, hoe zijn de reviews etc.

Maar een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken en super blij mee en top machine doet niks onder voor andere machines die wat bekender zijn.

Maar nu de vraag die ik niet kan vinden op het forum en wellicht kan dit wel door een virtueel apparaat aan te maken geen idee of weet iemand welke app hier wel mee werkt want ik krijg nog heel weinig gekoppeld helaas. Is dit mogelijk?!En zo ja weet iemand hoe? En anders rest natuurlijk ook de vraag is er al
iemand bezig met een app voor dit soort apparaten

wie oh wie heeft informatie alles is welkom

Heeft hij infrarood afstandsbediening. Dan kun je hem via Homey rechtstreeks proberen aan te sturen. Wat anders goed werkt is een switchnot hub. Die kun je infrorood leren met behulp van de originele afstandsbediening. Zo doe ik het ook. Mijn hele simpele robotzuiger staat onder de bank. Daar zit dan ook de hub.

Er zit geen afstandsbediening bij, overal op internet staat dat die met google te koppelen is maar waar ? en hoe echt geen idee niemand anders die zelfde type stofzuiger heeft in dit forum die het weet kan toch niet zo moeilijk zijn?

Installeer de Google Home app.
Tik op Instellingen
Tik op ‘werkt met Google’
Zoek op ‘philips’ en voeg 1 van de voorgestelde Philips integraties toe, vermoedelijk de ‘WelcomeHome’ versie

Zoek op ‘homey’ en voeg Homey toe

Daarna:

dank voor je uitgebreid bericht helaas staat de app waarmee hij gekoppeld is homerun robot er niet tussen in google home om ook de stofzuiger koppelen dus de app geprobeerd philipswecome… maar helaas geen mogelijkheid om daarin de stofzuiger te koppelen niet handmatig niet via QR code dan melding onbekend apparaat dus dit werkt ook niet ? en in de app van de stofzuiger zelf staat een lege pagina bij speaker voor derden en overal staa google , amazon etc vermeld maar hoe wie oh wie weet hoe

Graag gedaan.
Je hoeft enkel het merk te koppelen in Ghome. De apparaten in je Philips Homerun Robot app op je telefoon horen dan vanzelf in Ghome te verschijnen.
Heb je alle vijf de Philips integraties toegevoegd cq. geprobeerd toe te voegen?
Ik weet nl. ook niet waar die stogzuiger onder valt.

Net zoals je Homey toevoegt, dan zullen al je Homey apparaten die Ghome ondersteunt, in Ghome verschijnen.

Tip: vraag de gulle gever waar het ding gekocht is en vraag die leverancier om tekst en uitleg.
Hoe moeilijk kan Phlips het weer maken…

op geen enkele manier connectie echt zo philips weer, komt bij mediamarkt vandaan maar daar snappen ze al helemaal niks van smart home laat staan homey en dergelijke, philips klantenservice euh dat moet naar 2e lijn u hoort van ons week verder niks dus kortom zoek het zelf maar uit, nu ben ik daar altijd voor in maar dit is gewoon niet makkelijk er zijn hier toch vast meer met een philips robotstofzuiger ? want hij werkt echt perfect

Hmmm ik heb de gebruiksaanwijzing bekeken, en daar wordt met geen woord over Google gerept

nee klopt maar overal op internet hier tweakers bijv staat dat het er op zit ? Ja schiet mij maar lek tweakers is toch een betrouwbare site maar het is niet de enige coolblue, en noem maar op overal staat het behalve in de gebruiksaanwijzing idd maar wat ook gek is dat de homerun robot app dus ook een pagina heeft voor die koppeling maar die dus leeg is …


Tweakers pricewatch is ws. zwaar geautomatiseerd, maar toch. Bij Philips zelf zie ik echt geen enkele vermelding wat Google betreft.
Gelukkig kan het ding goed geprogrammeerd worden, maar het is toch wel lekker luxe als Homey / Google Home zorgt dat hij stopt als je thuiskomt, en weer verdergaat als je het huis weer verlaten is.

De andere homerun 3000 vermelding op Tweakers laat enkel Alexa zien trouwens:
Screenshot from 2023-10-22 18-27-25

Ik laat het hierbij, ik kan gewoon niets vinden over dat dit ding met Google zou werken.

1 Like

conclusie er staat dat het kan maar hoe het dan kan staat nergens dus het kan niet.

iedereen enorm bedankt voor het mee puzzelen

wat mij betreft kan er een slotje :closed_lock_with_key: op dit topic

1 Like