Welke app voor een bluebot robotstofzuiger?

Hallo allemaal. Ik heb sinds vandaag een robot stofzuiger gekregen. Maar nu wil ik deze integreren in homey. Maar ik vind nergens een app of iets dergelijks. Zijn er mensen die bekend zijn met apps binnen de homey community die iets hebben met een universele app of manier om de robotstofuiger toch werkend te krijgen met Homey ? Het liefst graag met heldere uitleg en voorbeelden als het kan. Met vriendelijke groet.

Raymond

Het is een Tuya apparaat, je kan deze app gebruiken:

Ik bedankt voor de reactie. Ik zal m installeren.

1 Like

Robotstofzuigers worden nog niet ondersteund door de Tuya app, maar je kunt de stofzuiger toevoegen als “Onbekend”. Je kan vervolgens deze Flowcards gebruiken (eventueel in combinatie met een Virtual Device) om de stofzuiger te bedienen.

Ik heb m zover dat ik m wel kan laten stofzuigen, maar hoe ga je te werk om de stofzuiger terug naar het dockingsstation te laten gaan ?

Met een Tap-to-Run scene is het waarschijnlijk mogelijk. Maak in de Tuya of Smart Life app bij “Smart” een Tap-to-Run scene aan, selecteer de actie om de stofzuiger naar het dockingstation te sturen en gebruik vervolgens de Flow card van de Tuya-app “Trigger Tuya scene”