PC en NAS afsluiten

Goedemiddag iedereen,

Ik gebruik de WOL-app om PC en NAS aan te zetten. Met flows en google ass. Ik zou die mogelijkheid ook graag hebben om deze apparaten uit te zetten. Ik kan hierover niets vinden op het forum. Bestaat die mogelijkheid?

:joy:

Maar ff serieus: uitzetten van een NAS kan als de NAS dat ondersteund via een commando, en voor dat commando ook een Homey app bestaat.

De Fred Flintstone manier is een optie?

Of aan de binnenkant de drukknop parallel aansluiten op een Fibaro Smart Implant? Deze heeft 2 potentiaal vrije outputs, fungeert als z-wave repeater en heeft n on-board temperatuur meter.

En volgens mij zit hier de crux, TS geeft niet aan welk type NAS hij heeft echter als deze een optie voor SSH heeft zou dat mogelijk met deze app te realiseren zijn.

Heb helaas nog niet getest maar de eerste review stemt me goed.

Maar zoals altijd goede antwoorden komen alleen als je volledig informatie hebt.

1 Like

Ha, ha. Was me niet opgevallen, maar idd. No pun intended i.g.g.
Om in mijn netwerk NAS en PC uit te zetten gebruik ik het shutdown commando in een batch bestand.
Via de harmony app im homey schakelen TV en receiver aan naar de juiste ingang, via een flow wordt dan tegelijkertijd met WOL mijn computer aangezet. Ik zou dit ook graag de andere kant op willen, maar PC en NAS bestaat bij mijn weten geen app voor. Ik vroeg mij dus af of homey b.v. opdrachtprompt commandos van windows op het netwerk kan uitvoeren.

sorry, synology

Zoiets als dit?

Mogelijk. Ga ik proberen. Bedankt.

Oke mensen, bedankt.
Het is mij gelukt met SSH, maar ik heb inmiddels ook gelezen dat het met webhook moet gaan. Ik heb dit laatste geprobeerd, maar dat kreeg ik niet aan de praat.

1 Like