Na de recente storing van Homey Energy ben ik bezig om wat bestaande flows om te bouwen naar Power by the Hour.
Wat ik primair wil, is dat als mijn Solar opbrengst over de dag onvoldoende is, mijn thuisbatterij bijgeladen wordt op de momenten dat de stroomprijs het goedkoopste is. Hiertoe had ik een Flow gebouwd waarin ik op de 4 uren goedkoopste stroomprijs uren van de dag de capaciteit van mijn batterij uit vraag, dit vervolgens tegen de dan nog geprognotiseerde Solar opbrengst houdt nog wat berekeningen daar op los laat en daaruit de batterij wel of niet laat bijladen.
Deze flow werkte prima, tot vorige week. Ik kreeg vanuit Homey Energy spontaan geen data meer aangeleverd m.b.t. de goedkoopste uren over de dag. Ik zal jullie de discussie besparen, maar ik heb mij er vervolgens toe gezet om de flow om te bouwen van Homey Energy naar Power by the Hour.
Inmiddels ben ik een heel weekend en 3 avonden verder om te komen tot mijn vraag;
Als ik PbtH - Day-Ahead 60m E Prijzen gebruik en daar bij het aantal 4 invul (m.i. de 4 goedkoopste uren van de dag) krijg ik 12 triggers waarop ik de flow start.
Als ik PbtH - Day-Ahead 15m E Prijzen gebruik en daar bij het aantal 10 invul (m.i. de 10 goedkoopste kwartieren van de dag) krijg ik 41 triggers over de dag.
Vandaar de vraag hoe moet ik het interpreteren wat ik invul want ik haal het niet zo 1-2-3 uit de beschrijving.
V.w.b. Homey Energy en Tibber is het mij duidelijk, die geven 4 triggers, maar de hoeveelheid triggers van PbtH blijft mij verbazen.
Heb je al in het speciale app topic gekeken / gezocht, Paul?
(linkje is te vinden in de app pagina in de homey.app store).
En kun je niets vinden, dan kun je je vraag het beste in dat topic stellen, de developer leest daar ook mee.
Da’s beter dan jezelf erover verbazen
Trouwens, PbtH had ook even last van een slecht tot niet functionerend prijzen systeem, dat lag buiten Homey en Athom.
Ik zou graag willen weten of ik de kaarten op de juiste manier interpreteer. Vandaar een screenshot van de flow. Ik schrijf deze triggers weg in een Google Spreadsheet. O.b.v. deze flow verwacht ik 18 triggers op de dag, 10 stuks van PbtH, 4 van Homey Energy en 4 van Tibber. Als ik op dit moment in mijn spreadsheet kijk heb ik al 15 triggers ontvangen van PbtH terwijl de goedkope uren pas vanavond moeten komen….
Ik heb deze vraag ook al gesteld in een PM naar Robin, daar had ik nog geen antwoord op. Wat ik nu aan het uittesten ben is on de parameter voor kwartierprijzen of uurprijzen in Homey Energy misschien roet in het eten kan gooien. Helaas kost dat tijd, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken en reageren.