Opstarten ingesteld programma Siemens via flow

Het is een app, die volgens mij in de app lijst van Athom staat. Ik zie wel dat Bosch/Siemens de eigenaar is, Ik heb de melding zowel via de app-ondersteuning gedaan als een directe vraag bij HomeConnect gedeponeerd. De laaste wijziging van de app was 2 jaar geleden. Mogelkijk geen interesse neer van HomeConnect. Het blijft zoals ik al zei angstvallig stil

Laatste wijziging van de app was nog dit jaar. Maar geen grote aanpassingen waarschijnlijk.

Alleen een bug fix en iconen aanpassingen.

image

Ik heb ook al eens een mail gestuurd, nooit meer wat van gehoord.

Ik heb zojuist nog bericht gehad van HomeConnect. Zij wisten mij het volgende te melden:

Dank u voor uw verbeterpunt met betrekking tot onze Homey app.

Wij zijn ons bewust van dit verbeterpunt.

Helaas is op dit moment deze optie nog niet beschikbaar in onze API.

Waardoor wij hem ook niet kunnen aanbieden in onze Homey app.

We hebben uiteraard bij onze Developers in Duitsland al een aanvraag lopen voor de toevoeging hiervan in onze API.

Helaas is er op dit moment nog geen opleverdatum bekend.

Echter houden wij deze toevoeging hoog op de agenda van onze Developers.

We wachten het dus maar nog even af voordat we verder gaan op dit spoor.

2 Likes

Het gekke is dat er wel een API is voor de Homewizard Energy app. Deze kan precies wat ik ook in Homey zou willen. Deze gebruikt netjes de instellingen van de machine en kan daarna gewoon de machine starten. Dus helaas nog even niet binnen de Homey-app dus nu maar even uitwijken naar Homewizard. Jammer maar helaas.

BOSCH-Siemens blijven stalken met mails zodat hun ogen open gaan.

Deze mail gisteren gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week heb ik een Siemens smart wasmachine en smart droger aangeschaft.
De keuze voor Siemens heb ik bewust gemaakt, omdat uw apparaten volgens de informatie een smart integratie met Homey bieden. Deze functionaliteit was voor mij een doorslaggevende factor bij de aankoop.

Tot mijn grote teleurstelling werkt de integratie met Homey echter niet naar behoren. De koppeling blijkt zeer beperkt en slecht uitgevoerd, waardoor de beloofde smart functionaliteit in de praktijk vrijwel onbruikbaar is.

Kunt u mij alstublieft informeren binnen welke termijn een goed werkende integratie met Homey te verwachten is?
Als ik vooraf had geweten dat de integratie niet goed functioneert, had ik voor een ander merk gekozen.

Ik vind het erg jammer dat een merk als Siemens, dat bekendstaat om kwaliteit en innovatie, een dergelijk belangrijk onderdeel zo ondermaats heeft uitgewerkt. Ik hoop dat dit snel wordt verbeterd.

Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet.

Met vriendelijke groet,

New flowcards for wasmachines and dryers.

Beta version 3.2.72

Kijk, dan heeft het klagen toch goed gewerkt. Nu nog ff uittesten.

Krijg jij de zaak al aan de gang?

Inmiddels al 3.2.73 maar de nieuwe kaartjes zijn verdwenen.

Nee nog niet

Via de eerder aangeboden testversie 3.2.72 werkte de nieuwe kaartjes “Start actieve programma” niet. In de huidige 3.2.73 versie zijn deze kaartjes weer verdwenen en moet je het programma weer in het kaartje aangeven. Helaas edoch jammer.

Ook voor de wasmachine en de droger werkt het nog steeds niet. Er is wel de mogelijkheid om het actieve programma te stoppen, maar je moet het programma dat je uit wil laten voeren en wilt starten nog steeds in de flow opgeven in plaats van Start het ingestelde programma.