Offset in tijd met device capabilities en BLL(?)

Voor het bijhouden van de voeding van ons pas geboren kindje heb ik e.e.a gemaakt met device capabilities. Met een druk op de knop (links of rechts gestart/ geëindigd) wordt de tijd gelogd en daarna aangeven wat de volgende tijd is om te voeden. In het begin hanteer je nog vaste tijden dus is het makkelijk met een flow op te lossen wanneer de volgende voeding plaats moet vinden.

Echter worden de vaste voedingstijden nu meer losgelaten en wil graag op basis van een druk op de knop (links/ rechts) de huidige tijd loggen en op basis van de huidige tijd een offset in tijd creëren. Zodat we kunnen zien wanneer de volgende voeding maximaal mag plaatsvinden. Offset van bijvoorbeeld 3 of 4 uur.

Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Je kunt daarvoor expressie daarvoor gebruiken in BLL:
date('datetime', new Date(new Date().setHours(new Date().getHours() + 3 )))

Als je de test versie van DC installeert, dan kun je BLL coding gebruiken in het Set Text Field flowkaart.

In een AVD kun je dan een tekstveld toevoegen:

Vervolgens kun je de volgende code toevoegen in een Set Textfield flowcard:

{[ date('datetime', new Date(new Date().setHours(new Date().getHours() + 3 ))) ]}

Voor meer info over de date functie en welke formats je kunt gebruiken ipv datetime, zie de BLL app settings–> coding.

2 Likes

Yes, dit is de oplossing :+1:t3: super! Dankjewel!

1 Like

Toch nog een aanvullende vraag. Kan ik deze geplande (nieuw) tijd ook gebruiken als trigger in een flow om een kwartier voor planning voeding een notificatie te sturen?

Stel de geplande voeding staat op 22:00 uur en dat ik dan om 21:45 een notificatie kan versturen ter herinnering.

Volgens mij nog niet, ik geloof niet dat we al tags/tokens voor tijdsargumenten kunnen gebruiken. Ik zal er naar kijken.

Het tijdstjp maken kan wel makkelijk, en misschien kun je het met de app Scheduler dan gebruiken?
Ik kan het later uitzoeken, maar word pas dinsdag.

Als je dit wil uitzoeken, zou top zijn. Ik wacht uiteraard geduldig af :grin:

Zal zelf ook e.e.a proberen :+1:t3:

1 Like

De enige manier die ik op dit moment zie is het met een timer doen:
Waar je hier de voeding op 3 uur zet, kun je ook direct een timer starten met 2u45m (165 minuten).
Wanneer die timer afloopt, kun je een notificatie sturen.

Paar dagen deze oplossing aangekeken maar werkt perfect! Dank voor de hulp :+1:t3:

1 Like