Officiele Tuya APP, ik krijg het niet voor elkaar

Heb ook exact hetzelfde probleem.

Ook geen succes…

Ik heb de Tuya app ook al drie keer geïnstalleerd en weer verwijderd. Wat een gedoe, ik doe het wel met de Tuya Cloud app. Liever niet, maar dat werkt wel en best simpel.

Voor de Tuya app werkt het nu prima. De smart life app werkt niet in principe zijn deze identiek aan elkaar dus gewoon de Tuya app gebruiken

Ik heb het ook voorelkaar via de webbrowser en de firewall ff uit.
Nu mijn lampen dubbel in Homey, via de officiele app reageren ze sneller dan Tuya Cloud.
Nu nog even wachten op ‘scene’ control, want dat vond ik wel erg handig.
Naja tot die tijd maar even nog de oude Tuya cloud app blijven draaien.

Is er een weekje geleden ingebouwd :crazy_face:

Ah maar de officiele versie van de app staat nog op v1.1.1 (13-8-2024), althans zo is ie zojuist bij mij geinstalleerd.
Kan even de test versie proberen.

Oh, my bad! :face_with_peeking_eye::grimacing:
Ik kan nooit zo goed zien wat de ‘oude’ testversies zijn, en wat de live versie dan zou zijn.
Maar inderdaad, met de test versie geïnstalleerd zou je nu scenes moeten kunnen laten starten.

Ja alles werkt nu, dus ik ben over op de officiële en de tuya cloud verwijderd.
Klinkt wat oneerbiedig, maar ik denk dat we met zijn allen erg dankbaar zijn voor alle jaren die Jurgen daarin heeft gestoken!

Ook voor anderen, de tip via de prive tab van Firefox werkt het toevoegen in ieder geval bij mij wel, eindelijk… Dank voor deze tip. Ik gebruik overigens de SmartLife variant.

1 Like

Ik ben inmiddels ook ‘binnen’. Lijkt of ze aan de inlogkant eea verbeterd hebben. Kon nu een QR code scannen vanuit de SmartLife app.