Nooie Smart Plug

Goedemorgen,

Ik heb een aantal Nooie Smart Plugs (PE10).
Deze Smart Plugs kan ik koppelen aan Google Home, in de Homey App kan ik Nooie niet vinden.
Zijn deze Smart Plugs te koppelen aan Homey?

Er is geen Nooie app voor Homey te vinden, en zo te zien gebruiken ze ook geen Tuya, dus de kans is erg klein dat ze gaan werken met Homey.

Dat is jammer.
Ik moet mij nog verdiepen in Homey, maar als het met Google Home werkt zou het toch ook met Homey moeten kunnen werken?
Of zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor?

Ja, je apparaat heeft kennelijk ondersteuning voor Google, maar niet voor Homey.

Idd zoals Robert zegt, Google en Homey staan los van elkaar qua ondersteuning voor apparaten.
Vraagje: kun je eens proberen om de plug via de Tuya smartphone app te koppelen?
Als dat werkt, kan het wel met Homey nl., middels de Tuya Cloud app of de Tuya app.
(het is ws. ook Tuya vlgs deze link)

Je kunt altijd verzoeken om een app te laten maken. Voor Nooie smart plugs is dat al gedaan:

De kans dat iemand een app gaat schrijven is niet heel groot, maar je weet maar nooit.
Ik had nog niet eerder van Nooie gehoord trouwens.

Duidelijk, bedankt!
Nog een hoop te leren :slight_smile: , maar als het via Google kan zou het toch ook via Homey moeten kunnen?

1 Like

In theorie wel, maar dan moet de fabrikant externe ontwikkelaars de mogelijkheid bieden om de apparaten te kunnen aansturen, en er moet een ontwikkelaar zijn die zich (m/v) geroepen voelt een app voor Homey te maken.

Ik zie geen reactie op het verzoek wat al eerder is gedaan.

Als ik de Tuya app wil gebruiken moet ik een IP adres invullen, dat lukt nog wel, maar de key en de ID weet ik zo niet.

Klopt, ws. is er niemand mee bezig.

Je kunt beter de Tuya Cloud app gebruiken.
Werkt het nu via de Tuya Smart app op je smartphone dan? Dat is de eerste stap.

Het koppelen met de Tuya app lukt mij niet.
Ik denk dat ik beter op zoek kan gaan naar andere smart plugs.

Het zou moeten kunnen:

Dan ga ik toch nog eens bekijken of het mij ook gaat lukken.

Na wat puzzelen is het uiteindelijk gelukt via de Smart Life app.
Met de Tuya cloud app niet, ik bleef de melding houden dat er geen apparaten werden gevonden.

Bedankt voor de adviezen!

Hallo,

Kun je eens uitleggen hoe je het precies hebt gedaan? Ik heb ook een paar nooie pluggen liggen en zou ze goed kunnen gebruiken icm Homey.
Ik krijg de plug wel in de Smart life app (iOS), maar hoe pak je die over in Homey?

Hier is een NL handleiding:

Het is zaak de huidige lampen te verwijderen van Homey, en ze daarna weer toe te voegen. Als het goed is worden ze dan herkend door de nieuwe drivers die via de nieuwe API werken.

Als het allemaal werkt, dien je bij “Kies gewenste API(s)” de keuze op “Gebruik alleen de officiële” zetten.

Hier nog een vid zodat je e.e.a. in beeld voorbij ziet komen (het is dezelfde API slash integratie namelijk):

1 Like