Nieuws ieder uur

Momenteel heb ik via mijn Sonos speakers een 6 tal internet zenders die random in de week spelen. Vijf van deze zenders hebben geen reclame, maar ook geen nieuws. Dit laatste mis ik. Ik heb daarom een flow draaien die ieder uur een paar minuten overschakelt naar Slam FM zodat ik toch het nieuws kan beluisteren.

Dit bevalt echter niet omdat er of wel reclame van tevoren is, ofwel reclame na de tijd, ofwel geen nieuwsuitzending is.

Nu ben ik op zoek naar een stream die het laatste nieuws laat horen in een kort overzicht. Heeft iemand een idee hoe ik die kan vinden?

Ik heb gezocht bij het NOS nieuws, maar vindt dan alleen een mediaplayer waar ik op play moet drukken om het nieuws te horen. In de flow voor Sonos kan ik echter alleen een stream kwijt, maar niet de play opdracht daarna

Met de stream van radio 1 zou je best wat kunnen maken denk ik:
http://icecast.omroep.nl/radio1-sb-aac

Begint vrijwel altijd precies op het hele uur. Je zult alleen een trigger moeten vinden om het nieuws weer te stoppen voor de reclame. Dat is wellicht een uitdaging.
Leuke vraag.

Even Offtopic

Kan je aangeven welke zenders het zijn?

De zenders die ik nu gebruik zijn; Slam!(reguliere zender met reclame), Dance FM, Deep Radio, Our House, 538 Ibiza(een beetje reclame) en Disco Radio Action. Disco Radio Action heeft als enige nieuws van BNR en Slam! heeft een eigen nieuwsdienst. Ik heb idd met het nieuws op Radio 1 en Slam FM geprobeerd te werken, maar nog niet naar tevredenheid. Ofwel start ik te vroeg, dan wel eindig ik te laat.

Er bestaat een NOS radionieuws skill voor Amazon Alexa. Ik neem aan dat die ergens een NOS podcast vandaan haalt, misschien kun je daar wat mee.

Kan die link nog niet vinden, maar ben gaan zoeken op spotify en vond een podcast rl nieuws update. Ga eens zien wat dat oplevert
RTL nieuwsupdate