Radio, DJ’s en reclame

Ik mag graag muziek luisteren, maar ben totaal afgeknapt op de grote nederlandse zenders zoals Slam! Radio538, QMusic etc. Reden 1 zijn de DJ’s met hun oneindige gezwets en spelletjes waar je IQ van op hol slaat. Maar reden 2, die reclame, ik snap waarvoor hoor, maar kan het ook iets minder, of nog liever niet.

Ik maak nu gebruik van Sonos, Spotify, TuneIn, My Tuner Radio, Sonos Radio. Het blijft zoeken naar zenders zonder DJ’s, maar bij veel zenders was het gelukkig zonder reclame.

Maar…

Na een tijdje viel mij op dat als ik een zender aanzette of switchte van zender(bijv.) via Tunein dat ik dan eerst wat reclame voorgeschotelt kreeg. Ok, niet leuk, maar… nog te doen.

De laatste tijd valt mij echter op dat ik niet alleen bij het starten van een zender reclame krijg, maar ook tussendoor en als jeceven pauseert en daarna weer op play drukt. Midden in nummers wordt er ineens overgeschakeld naar reclame(met een ander volume) en daarna weer terug m, maar vaak start dan een ander nummer. Sonos Radio werd laatst geïntroduceerd en daar krijg je zeer regelmatig engelse reclames voorgeschoteld maar ook continue de melding “You are listening to Sonos Radio”.

Ik begrijp dat een zender een verdienmodel nodig heeft hoor…

Maar ik zoek naar een oplossing waarbij ik zo min mogelijk gezwets van DJ’s hoor(tenzij het info is over het nummer) en zo min mogelijk reclames.

Is dit te vinden? Kan je iets veranderen aan Tunein en consorten zodat je geen reclame krijgt? Eigen playlists zijn hier ook een oplossing voor, maar dat gaat op den duur natuurlijk ook vervelen.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan. Wellicht is er met Homey iets te knutselen?

Mijn muzieksmaak is Dance, maar dat doet er in dit verhaal natuurlijk niet zo toe.

Ik luister 538 die verruckte stunden. Ik zet 'smorgens om 6 uur de radio aan op volum 0. Daarna, als er beweging is bv, doe ik niet play ( hij speelt al immers) maar zet het volume naar 30. Op die manier krijg ik de minste reclame. Als de radio uit moet doe ik hem niet stoppen of pauzeren maar zet het volume naar 0.

1 Like

Deep Radio is een lekkere zender zonder djs en natuurlijk de themazenders van Sushine life. Ook zonder djs. Ik luister via mn bluesound powernode met Tunein. Krijg daar geen reclames tuusendoor of bij het starten

1 Like

Dat is idd handig, ga ik aanpassen

Deep FM luister ik ook graag, de themazenders ga ik naar op zoek. Ik zal eens kijken of ik alle zenders via TuneIn heb.

Zit net in Sonos app te kijken en zag dat ik alle zenders indien voor handen had geherprogrammeerd van TuneIn naar Sonos Radio. Daar zit hem wellicht een belangrijk verschil. Sonos pompt daar blijkbaar extra reclame in. Ga het direct naar Tunein omzetten.

Edit: Tevens de themazenders gevonden en staan via Tunein in Sonos. Thx voor je tip Peter. Morgen als de kids uit huis zijn eens luisteren

1 Like

Zijn er nog wel meer van Sunshine Life als op mijn screenshot. Moet allemaal wel via Tunein binnen te halen zijn.

http://www.softnezee.com/
Geen reclame en geen DJ. Leuke zender om gewoon de hele dag aan te hebben.
(en over smaak valt niet te twisten)

1 Like

Dit heeft mij ook een eind op weg gebracht
Radio URL’s

Tja, onderzoek heeft uitgewezen dan men gemiddeld nog maar twee uur per dag naar radio luistert. Dus alle pop/dance kanalen pompen alle hits in drie uur. Geven daarna een trap tegen de kast. Dan komen ze weer voorbij in een andere volgorde. Dat er mensen zijn die een radio nog de hele dag aan hebben staan op bijvoorbeeld hun werk, en dus eke dag afwisseling willen horen is men vergeten. Dat zo beetje alle stations van Talpa zijn helpt ook niet mee. (Luistercijfers zijn slecht, maar beter dan verkopen aan een concurrent) Spotify en consorten worden steeds beter met hun algoritme. Dus geef het nog een paar jaar dan is muziekradio dood.