Nieuws afspelen op Google Nest

Ik zou graag het laatste nieuws willen afspelen op mijn Google Nest als onderdeel van een flow. Als ik naar Google roep Speel het nieuws af wordt er het laatste ANP nieuws afgespeeld van Radio538. Ik kan me voorstellen dat dit gewoon een URL is die ik ook via Homey zou moeten kunnen afspelen. Ik kan echter nergens deze URL vinden. Zijn er meer mensen die het laatste nieuws laten afspelen via een flow? Zo ja, hoe doen jullie dit? Ik kwam een thread tegen dat iemand een commando liet casten naar z’n Google Nest, maar dit werkt niet. Je hoort letterlijk het ingestelde commando, maar de Google reageert hier dan vervolgens niet op.

Hoi Hendry,

Dat kan middeis een Google automatisering, welke je aanstuurt met één van de Homey apparaten die in Google Home staan.
Niet alle apparaat types worden door GH ondersteund, dat is een beetje spelen en uitproberen

Als actie kun je je gebruikte spraakopdracht als tekst invoeren, dan wordt hetzelfde afgespeeld;

Voorbeeld met een Homey presence sensor:

Dank Peter, kan inderdaad ook zo al had ik het graag via Homey ingesteld. Helaas worden virtuele apparaten niet ondersteund in GH zoals het lijkt waardoor ik nu even geen apparatuur heb om het fysiek aan te sturen. Mochten er toch nog suggesties zijn hoor ik dat graag

Hoi Hendry,

Vlgs mij kan dat (nog) niet via Homey zelf.
Google is een beetje kieskeurig wat virtuele apparaten betreft.
Een virtuele waterkoket (kettle) wordt in ieder geval met Ghome gesynct, én kan automatiseringen starten.
Daarvoor heb je deze of deze app nodig.

1 Like