Google Home aansturen met Homey apparaten

Al een tijdje loop ik rond met het idee als ik 's morgens naar beneden loop en de gordijnen open doe. Zou het dan niet geweldig zijn dat door de bewegingsmelder google home het laatste nieuws voorleest en vervolgens je favoriete muziek zender afspeelt. Nu kan dit allemaal via je stem. Maar ik ben 's morgens niet zo’n prater :slight_smile:
Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar kan nog niet tot de juiste tools komen.

1 Like

Try again.

Er is geen apparaat die je dan in een flow kunt aanroepen. Ook kun je het commando vraag aan google niet gebruiken. Ik krijg dan telkens het antwoord. "Geen apparaten met de op aangezet zijn gevonden. "

Verplaatst naar Nederlands.

Dan moet je wel eerst weten wat een virtuele schakelaar is, en wat precies de samenhang is tussen Google Assistant en zo’n virtuele schakelaar.

Misschien (als je Homey dichtbij je GH speaker staat) kan je iets doen als:

Als …
DAN: Zeg “Hey Google, wat is het nieuws”

Je kunt pas iets vinden als je weet waar je naar moet zoeken.

1 Like

Een virtuele schakelaar gebruiken in Google is het probleem niet, maar als je de nederlandse versie van Google home moet je de logica volledig bij Homey laten liggen. De vraag is nu zonder dat je Homey dicht bij google moet zetten. Gewoon commando’s gebruiken. In een flow

Hey Google wat is het nieuws
Hey Google speel Qmusic op tune in
etc…

Ik krijg het gevoel dat er hier een aantal mensen is dat zich absoluut niet kan inleven in hoe andere mensen misschien moeite hebben met het vinden van de juiste zoektermen, en daarom een vraag stellen die voor de ervaren gebruikers “de zoveelste” is. Maar in plaats van “zoek eens op term X” is het standaard antwoord meestal iets van “had je maar beter moeten zoeken” of “dan zoek je niet goed”.

Het doet me denken aan “hoe moet je een uil tekenen”:

image

4 Likes

Sure. Waarom zou je dan überhaupt een zoekfunctie aanbieden?
Niet iedereen is geboren met een “ik weet eigenlijk al alles en anders weet ik precies waar ik naar moet zoeken” stel hersens.
Zoiets heet gemakszucht. En een aantal mensen op deze community (die in hun vrije tijd en onbetaald best veel mensen met goede vragen op weg helpen) worden daar (naar mijn mening) terecht best moe van. En ik vraag me (alweer) af hoe je betweterige reacties (hoe teken je een uil) de vraagsteller wél op weg hebben geholpen.

1 Like

Je verwart gemakszucht met “niet iedereen weet de specifieke termen waar hij naar moet zoeken, of kan antwoorden voor soortgelijke problemen 1-op-1 toepassen op zijn eigen probleem”.

Dan moet je even aan @RoyWissenburg vragen waarom hij het nodig vond om te gaan jijbakken.

Dit heeft ook helemaal niks meer met het topic te maken. Voor verdere vragen van bv Google Home gebruik de zoek functie. Er bestaan al vele topics over Google Home.