Nieuwe thermostaat aanschaffen

Ja dat werkt prima. De Homey app werkt direct.

Ik heb zelf via marktplaats een geroote toon. Na 2 thermostaten te hebben kunnen omdopen tot presse papier dankzij het stoppen van api support heb ik er nu eentje die via je eigen netwerk te bedienen is.

Hi PascalB. Ik heb nu een T6, echter de Homey wil hem niet zien. via API aanloggen komt er niet uit. Zijn er nog extra settings ergens nodig?
WIFI is 2.4Ghz, SSID zend uit op kanaal 11.
Is er een specifieke firewall netwerkpoort nodig, anders dan 443?

Hij blijft met de melding ā€œLog in op de website van de fabrikantā€

Nee, geloof het niet dat er extra settings nodig zijn? Je hebt niet toevallig een adblocker oid draaien?

Overigens ben ik zelf om de haverklap de Lyric aan het aan/uit zetten ivm WiFi radio errors :sob:

Nee geen Adblocker aanwezig. Moet je je aanmelden bij Total connect Comfort?
Daar heb ik nu een account maar krijg de T6 niet aangemeld daar. Je hebt een MAC adres nodig (dat is duidelijk, die hebben we :slight_smile: ) en een CRC code. Maar waar staat die? Nog even verder gezocht. De CRC code heb je niet nodig bij een T6. Je moet echt alleen de Honeywell Home app gebruiken blijkbaar, niet de Total Connect Comfort website.

Ik zag nog iets over het SSID, die mag geen vreemde tekens bevatten van je netwerk (doet het bij mij niet) en het ww mag dat ook niet (dat heb ik wel een @). maar hij lijkt wel gewoon op de WIFI te zitten want de T6 schakelt als ik vanaf mijn mobiel de temp verhoog (Ik heb hem nu nog ff op het bureau liggen en niet aan de CV. ik wil het eerst goed werkend hebben voor dat ik de Homewizard van de CV afschakel :slight_smile:)

Als het goed is, gaat alles gewoon via de Honeywell Home app, ook het maken van een evt accountā€¦

ja, daar zeg je watā€¦ ā€œals het goed isā€.
Ik heb een Honeywell Home account.
De Google Assistant op de telefoon kan verbindingen met de Lyric T6, dat werkt perfect. Echter de T6 als device in de Homey krijgen werkt niet.
Bij het aanmelden met Honewell account komt deze met de de melding dat de pagina gesloten kan worden, als je dan ff verder kijkt staat er de volgende tekst : " {ā€œsuccessā€:false,ā€œmessageā€: ā€œinvalid_idā€} "
Met als resultaat : Geen device toegevoegd.
Tja, wat kan ik daar aan doen?

De Honeywell Homey app is van Athom zelf. Dus misschien een support ticket openen?

ja, dat heb ik gedaan. Ik hoop dat @Athom snel reageert :slight_smile:

Ik heb hetzelfde probleem als @rpb008 als ik mijn Honeywell T6 als device in Homey wil zetten dan krijg ik bij het aanmelden met mijn Honewell account in de Homey Honeywell app de melding dat de pagina gesloten kan worden, en vervolgens komt de melding : " {ā€œsuccessā€:false,ā€œmessageā€: ā€œinvalid_idā€} "
Met als resultaat dat de device niet is toegevoegd.

Is hier een oplossing voor inmiddels?

EDITE: Via mijn Samsung S10+ ging het steeds niet, maar via mijn Samsung A7 ging het wel

@DON-PAPA Bij mij werkt het nu. Het blijkt dat er bij het verbindingen ā€˜onbekendeā€™ poorten naar het internet worden gebruikt. Dus voor het instellen heb ik de Firewallā€™s uitgezet, en ook eventuele OpenDNS ā€˜openā€™ gezet. Vervolgens ging het verbinden en instellen wel en kon ik de firewallā€™s weer activeren en de OpenDNS weer naar default zetten. Welke poorten er precies gebruikt werden kon Honeywell niet zeggen. Waarschijnlijk poort 80 naar de Honeywell T6. Succes.

sinds vandaag ook een T6
even pielen om het ding te installeren maar toch gelukt

paar uur later word de t6 niet meer gevonden in de Homey app
het Inloggen in a Honeywell API site werkt niet
de API site plat
na nog niet 1 dag vind ik het al bagger
(alhoewel ik als Honeywell werknemer misschien een beetje bevooroordeeld benā€¦)

bij nader onderzoek vind in in mijn routerlogs de volgende meldingā€¦
possible DNS-rebind attack detected: 192-168-11-14.homey.homeylocal.com

Dat is ā€œnormaalā€.