Is de dag dat je wist die zou komen eindelijk hier?
Toen ik net thuiskwam brandden keurig de lampen, maar het is behoorlijk fris… Zou de oude Tado app voorgoed niet meer werken? Dan moet ik hard aan het werk vanavond!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Geen issues hier…
De huidige ‘oude’ app blijft gewoon werken (auto-update uit uiteraard), zolang tado° niets aan de API wijzigt.
Athom heeft geen toegang tot je geïnstalleerde apps.
Hier ook geen problemen met de oude app
Bedankt voor jullie reacties, blijkbaar een glitch in de matrix. Homey herstart en het draait weer als een zonnetje.
Toch binnenkort maar eens de nieuwe app testen. Hoe zijn de ervaringen inmiddels?
Soortgelijk topic, maar dan in English:
Ik weet hoe jullie dit ervaren, maar ik vond twee ‘logics’ met verschillende functie, maar wél met dezelfde naam !!!
Dát is nog eens verwarrend !!!
De ene is de “Set Temperature” en de andere de gemeten temperatuur. Inderdaad niet handig
Heel verwarrend, de ene is voor de gemeten temperatuur en de ander voor de ingestelde gewenste temperatuur, maar dat wist je natuurlijk al.
… met ‘schade en schande’ … try-and-error … !!!
Maar uiteindelijk wel oké …
Dat schreef ik boven jouw post ook
Oplossing van Athom: het device verwijderen en opnieuw toevoegen (en flows repareren)…
Maar het werkt:
What’s new
Version 1.1.1 — This update adds a couple of new Flow card, including activating Boost Heating, reacting to Smart Schedule changes and several others. Heating capacity is currently not supported because of limitations in the Tado api.
Dat is vreemd. Werkt wel in de oude app.
Ha dat was ook mijn eerste gedachte!
het klopt ook niet wat Homey beweert heating_power is (net zo als presence/aanwezigheid) nog steeds beschikbaar in de tado v2 api (Tado API Guide – updated for 2019 – Terence Eden’s Blog) en komt ook gewoon binnen via bv Nodered. Externe apps kunnen echter geen push ontvangen maar moeten pollen, dat wil Homey of Tado? zo min mogelijk met steeds meer Homey Bridges, vandaar waarschijnlijk afscheid van beide opties.
Alternatief Nodered->MQTT->Homey of …
Je zou toch zeggen, dat ze je dan gewoon bedonderen hè? Haha… Ik geloof alleen graag anders.
Mss dat @Emile duidelijkheid kan geven…?
(ik probeer het maar es… )
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt: de TADO API past niet bij hoe Athom z’n zaken heeft ingericht en dus is het een tekortkoming van die API. Je kunt je afvragen of dat een terechte gedachtengang is, maar bedonderen zou ik het niet willen noemen.
Of het is een tekortkoming van Athom/Homey. Da’s maar hoe je het bekijkt.
Maar wees er dan iig duidelijk over. De API omdersteund het wel als ik de anderen hier mag geloven.
Maar het is wel een beetje raar dat ze je proberen te verleiden de geweldige nieuwe app te gebruiken, zonder te melden dat er verlies aan functionaliteit is, en dat alleen maar omdat het beter in hun straatje past omdat ze de cloud versie in de markt hebben gezet, en dus minder netwerk verkeer willen. (Zo dan, wat een zin)
Overigens zou het ook niet zo’n probleem moeten zijn om de functies tussen de pro en de cloud verschillend te laten zijn.
Ik vind het echt op het randje of je het niet gewoon bedonderen kunt noemen.
Dat is het nooit. Volgens Athom.
Ja, dat snap ik ook niet, dat hebben ze voor Hue ook gedaan (de reden waarom die app voor Bridge beperkt is tot lampen/plugs en bv geen sensoren ondersteunt is ook omdat daar gepolled moet worden).