Nieuwe gebruiker Emmeloord

Hoi, goedenavond, ik ben een nieuwe Homey Pro gebruiker en 63 jaar. Nu woon ik in Emmeloord en ben op zoek naar iemand die mij kan en wil helpen met een eerste handreiking. Wat is mijn bedoeling:

  1. Camera’s
  2. Elektrisch bedienbare rolgordijnen
  3. Elektrisch bedienbaar zonnescherm
  4. Sonos geluidssysteem
  5. Weerstation
  6. Elektrische vloerverwarming
  7. Airco systemen
  8. Waterkoker
  9. Verlichting

Dat zou ik graag willen koppelen.
Ik zie uit naar reacties en vooral hulp.
Hoeft niet voor niets

Dat is een hele goede, wil ik ook wel leren. Tot nu toe werkt het een wel en dan een uur later niet meer. Dus ook hier zou ik wel wat meer info kunnen gebruiken.

Ben benieuwd :smiling_face:

Yep ik wacht de reacties geduldig af.

Welkom Poverino,

Mag ik je adviseren om ook de (gewenste) merken / types erbij te vermelden (je kunt je bericht bewerken door op het balpen icoontje onderaan je bericht te klikken), of dat je ook wil weten welke merken en types geschikt zijn?
In de https://homey.app/ store kun je al veel terugvinden door op merk of type te zoeken.

Voor de camera’s is mijn vraag: Wat zou je er mee willen kunnen doen? Homey kan i.i.g. geen streams verwerken. Wat wel zou kunnen is bewegingsmelding, gezichts- en nummerplaatherkenning; Netatmo kan persoon/auto/huisdier onderscheiden (dit is even uit mijn hoofd).
Ik zou in ieder geval camera’s willen aanraden die het ONVIF protocol ondersteunen. Daar is een merk-onafhankelijke app voor beschikbaar.

Maar, het is erg belangrijk om uit te vogelen cq. te vragen of het apparaat van je keuze wel (goed) wordt ondersteund door Homey.

Dank voor deze tip. Hier ga ik mee aan het werk. Dank voor de uitleg en je tijd.warme groet

Met een vriendelijke en warme groet,

Mike van de Beek

Bekijk zeker het Homey youtube kanaal!

Heb ik zelf heel veel van geleerd.

dank ik ga kijken. fijne dag