Nieuwe app instaleren lukt niet

Goedendag,

Hierbij mijn 2e topic als onervaren gebruiken van een Homey, vorige week toen ik de Homey (early2019) voor het eerst aanzette kon ik probleemloos apps instaleren.
nu een week later lukt dat niet meer helaas.

ik kan de app vinden, er staat bij dat hij voor de Homey pro is (tuya zigbee app)
ik kan op installeer app klikken en dan vervolgens installeer op Homey van Jan
daarna klik ik op installeer app en dan geeft hij aan tuya zigbee wordt op Homey geïnstalleerd.
het probleem is alleen dat hij niet word geïnstalleerd of in elk geval niet in het overzicht met apps verschijnt.

wat heb ik al gedaan/geprobeerd
op het forum zoeken naar antwoorden, daarbij kwam ik het volgende topic tegen wat mij helaas niet heeft kunnen helpen: App installeren wil niet - #6 by Peter_Kawa
ik heb gecheckt zoals in het boven genoemde topic of ik per ongeluk 2 verschillende mail adressen heb gebruikt, dat is niet het geval

in een ander draadje las ik de tip, misschien ligt het aan de app.
dus ik heb een andere app(aqara) proberen te instaleren en deze wou ook niet instaleren helaas.

ook las ik ergens van start de Homey opnieuw op, dat het ik gedaan was niet de oplossing.
vervolgens las ik trek de stekker uit de Homey en wacht een kwartier en laat hem opnieuw opstarten en als je toch bezig bent start dan ook je verbonden apparaten opnieuw op, dus naar de stoppenkast gelopen alle stroom van de woning, laptop afgesloten en telefoon opnieuw opgestart.
helaas dat hielp ook niet.

ook heb ik gekeken of er genoeg ruimte op de Homey was:
Opslagruimte 1.28 gb van 1.64 gb beschikbaar
geheugen 101.18 mb van 511.92 beschikbaar
dat hoort dus geen probleem te zijn, om toch dingen uit te sluiten heb ik een app verwijderd die ik niet gebruikte en wel had geïnstalleerd. Dat was helaas niet de oplossing en ik kon zelfs de app die ik had verwijderd niet weer terug instaleren.

ik heb het zowel via mijn telefoon geprobeerd als via de laptop en op beide apparaten krijg ik het niet klaar, misschien in het iets heel simpels laten we dat hopen. :see_no_evil_monkey:

Wat zijn jullie tips?
ik had namelijk nog niet zoveel zin in een hard reset en alles opnieuw in te stellen, maar als dat de enige oplossing is dan zij dat zo.

alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Dit was een bug / fout aan de kant van Athom, en zou een uur geleden weer opgelost moeten zijn.

Wil je nog eens proberen?

Goedendag Peter,

Wederom alweer bedankt voor de snelle reactie en inderdaad het werkt weer, de app is geinstaleerd!

1 Like