Ik heb sinds zeer recent dat een aantal apparaten die tot nogtoe goed werkten aangeven dat ze een probleem hebben. Wanneer ik de app probeer te restarten komt de melding ‘app not installed‘ of ‘app not available‘. Dat zijn ze toch echt wel - geinstalleerd dan.
Ik merk dat dit moment met de apps van :
Shelly
Eufy
Homewizard
Misschien zijn er meer. Er zijn ook apps die geen problemen hebben. Ik kan de apparaten van Shelly met de Shelly app buiten Homey bedienen en ze reageren netjes. Homey Pro opnieuw opstarten helpt niet.
Komt dit door een nieuwe Firmware install? Ik ben terughoudend om de apps handmatig te deïnstalleren en te installeren aangezien ik dan weer alle apparaten handmatig moet toevoegen en handmatig de flows moet herstellen. Hebben heir meer mensen last van?
→ Ga naar homey.app store en installeer de app nogmaals, ZONDER de geïnstalleerde app te verwijderen!
Helpt dat niet: breng de developer op de hoogte door het in het betreffende app topic van iedere app te melden, behalve Homewizard
● Achtergrond
Van Homewizard heb ik over een zelfde probleem gelezen. De developer kon enkel concluderen dat er tijdens het uploaden naar, of in de opslag van de app store iets corrupt is geraakt.
Toen hij dezelfde versie van de app nog een keer had geupload, meldden gebruikers dat die versie wel goed werkte.
Ik heb dus sinds enkele weken exact hetzelfde zoals @Philip_Meulenkamp aangeeft. In het begin kon ik zoals @Peter_Kawa aangeeft de app simpelweg “opnieuw” installeren waarna het geheel weerk werkte. Enkele weken gingen voorbij waarbij enkele apparaten steeds op dezelfde manier “verdwenen”. Sowieso altijd alle Shelly’s en de Roborock Saros. Beide apps geven aan “app not installed”. Uiteindelijk werkte de workaround niet meer en bleven de apparaten “Unavailable”. De Shelly app kon ik niet meer aan de gang krijgen en toen restte mij niks anders dat de hele Shelly app te de-installeren. Vervolgens weer opnieuw geïnstalleerd en toen heb ik alle devices opnieuw moeten pairen en alle flows opnieuw moeten maken. Viel mij op dat na de laatste update va van de Shelly app (1,5 week geleden) wederom alle Shelly devices en ook weer de Roborock “unavailable” waren en dit keer werkt niks meer. Simpelweg “opnieuw” de Shelly app downloaden over de bestaande werkte niet. Homey wel 10 keer herstart maar ik kan na het compleet verwijderen en opnieuw toevoegen van de Shelly app simpelweg niet meer de Shelly app kiezen bij een nieuwe apparaat toevoegen. Hij staat wel nog in de linkerkant in het rijtje maar als ik dan op de app klik blijft hij zeggen “app not installed”. Lijkt dus dat ik volledig vastzit. HELP aub! Mijn Shelly devices zijn verdwenen uit de apparatenlijst en uit de flows en nu kan ik ze onmogelijk nog toevoegen.
Zowel de Shelly’s als de Roborock zijn wel nog via hun eigen native app op de iphone te bedienen.
EDIT: Bij Roborock Cloud werkt het wel om de app simpelweg opnieuw te installeren, waarna de bestaande Saros10 meteen weer beschikbaar komt in de apparatenlijst op de Homey.
Dank, maar die informatie had ik toen nog niet, Danee.
Als ik wist dat het een cloud probleem was, had ik naar Athom support verwezen.
Mijn punt was overigens om de forum leden te wijzen op het bestaan van de app topics.
Direct melden aan homey.app/support, want het Cloudflare issue zou opgelost moeten zijn.
Misschien is het nog niet opgelost, óf er is nog iets anders mis
Zelfde probleem hier, met Fibaro. App verdwijnt automatisch van de Homey en opnieuw installeren gaat niet.
Twee weken terug hetzelfde probleem. App wordt dan ineens wel geïnstalleerd. Vannacht is de app ineens van mijn Homey verdwenen. En opnieuw installeren gaat niet.
Ze hebben er een firmware update voor uitgerold. Hiermee lijkt het opgelost, ware het niet dat ik al deze apps (met apparaten) eerst heb moeten verwijderen.