Nieuw Homey ... loopt vast

Hallo,
Een tweetal weken geleden schakelde ik over van een VeraPlus naar een Homey Pro. Meerdere devices met vermeende compatibilteit met Vera kreeg ik pas met de Homey Pro aan de gang. Mijn vreugde was dus groot toen al deze devices wel werken met de Homey.

Ik heb al mijn devices (vooral Z-Wave) dus kunnen aansluiten, maakte al een heleboel flows en ben eigenlijk wel tevreden… tot voor enkele dagen …

Meerdere keren per dag loopt de Homey vast. Geen communicatie meer mogelijk. Ik kan het ding enkel uittrekken en weer insteken, waarna het terug werkt voor een 10-tal uur.

Ik las al vanalles over de wifi kanalen die moeten veranderen en zo, maar dat werkt bij mij niet, hij blijft vastlopen. Momenteel draai ik:

  • Apps: CountDown (2 timers), Fibaro (13 devices), Google Chromecast (1 dev), IKEA Tradfri (1 dev), KlikAanKlikUit (1 dev), NodOn (1 dev), Onkyo Receiver (1 dev), OpenWeathermap, (1 dev), Philio (1 dev), Samsung SmartTV app (1 dev), Zonestanden (3 flows)
  • 15 flows

Iemand enig advies om dit op te lossen?

zou je een mail naar support@athom.com kunnen sturen en dat aan de support desk kunnen voorleggen? Wij kunnen je hier op het forum helpen maar het is voor ons ook giswerk waar het mis gaat / kan gaan. Denk dat het beter is om op twee paarden te wedden :slight_smile:

doe ik, bedankt

Probeer eens een andere power supply (een USB adapter die minstens 2A/10W kan leveren).

Die zit er standaard bij (net gecheckt) en daarmee is hij ook aangesloten. Bedankt voor de reactie.

Probeer tóch eens een andere, want de standaard power supply is niet van geweldige kwaliteit en je zou niet de eerste zijn wiens Homey onstabiel wordt erdoor.

1 Like
  • Bedenk eens wat het laatse is dat je hebt geinstalleerd of aangepast voor het begon
  • Probeer écht eens een andere adapter en/of kabel, dat is een bekend probleem
  • Kijk even regelmatig naar je geheugen en probeer te achterhalen wat er ineens oploopt qua verbruik
    Zie ook:
    Vollopen geheugen
    Homey unresponsive after 12 hours.in v2

Ok, ik heb nog een ongebruikte 2A adapter van Samsung gevonden en die van de Homey hiermee vervangen.
Wat betreft de geïnstalleerde apps: De laatste die ik had geïnstalleerd was HomeyScript, maar die had ik niet gebruikt en verwijderd voor ik mijn vraag stelde. Zou het vreemd vinden dat net die app een probleem geeft, maar goed. Wat betreft het geheugen: Omdat ik op voorhand verwachtte dat ik veel apps zou hebben heb ik ineens de pro gekocht, maar heb het geheugen voorlopig nog niet gecheckt.
Enfin, Ik heb de vraag gesteld aan support@athom.com, die app is nu weg en de adapter vervangen, misschien een dagje evalueren nu.
Moest het niet lukken kom ik erop terug.
Bedankt. Top community!

Mijn probleem is volgens mij opgelost.

Het begon met de wc ventilator flow die niet meer werkte wanneer ik niet meer aan de Homey geraakte. Ik heb een aantal devices en apps verwijderd, maar het probleem van het niet op de Homey geraken bleef zich voordoen wat ikzelf dan associeerde met het niet meer werken van de Homey.

Uiteindelijk bleek het offline gaan van de Homey veroorzaakt door wifi drops van mijn Devolo 1200+ AP’s. Dit gebeurde ook wel met al mijn andere devices, maar die connectie herstelde zich automatisch. Homey heeft daar blijkbaar meer last van.
Ik heb de firmware van de AP’s (naar versie 5.2.1 2019-02-19) geüpdatet en nu blijft de Homey bereikbaar. Ook op de andere devices zie ik geen wifi disconnects meer. Ondertussen is de Homey al meer dan 24u op en alles lijkt terug goed te werken.

De 2A Samsung adapter heb ik er terug tussenuit gehaald (want die gaf wel degelijk stroomtekorten waarna de ring rood werd en Homey een systeemherstel deed). De originele adapter doet het dus prima.

Zo lijkt het toch goed te komen. Beetje bij beetje ga ik nu apps terugplaatsen zodat ik weet waar het probleem zich precies voordoet wanneer een flow niet meer werkt.