Nieuw bij homey - wat vragen

Goedenavond,

Binnenkort ben ik van plan om de homey te kopen, samen met motion sensors en hue lampen om mee te beginnen om alles te automatiseren. Nu vroeg ik mij af, stel ik heb de homey samen met andere apparatuur gekoppeld, hoe zit dit dan met “domme” wanddozen. Kunnen deze nog gebruikt worden of hoe zit dit precies?

Je kan je domme wandcontactdozen natuurlijk wel gebruiken.
Echter,wanneer je deze uitschakelt, hebben je Hue lampen geen stroom meer en zul je ze niet aan kunnen zetten of kunnen bedienen met Homey.

Er zijn op dit forum meerdere oplossingen gegeven:

Zelf heb ik Shelly 1L achter al m’n schakelaars gezet en in detached mode gezet. Als ik dan op de knop druk start er een flow welke m’n Hue lampen aan schakelt of dimt.
Nadeel hiervan is dta de Shelly’s op WiFi werken en soms de verbinding kwijt raken, waardoor je de stroom er opnieuw op moet zetten.
En wanneer Homey crasht of niet bereikbaar is (mij nog nooit gebeurd in 1,5 jaar) kun je je lampen ook niet meer bedienen.

Ik zit zelf te overwegen om zigbee wandschakelaars aan te schaffen en deze middels Touch link te linken aan de lampen. Heb alleen nog niet op dit forum kunnen vinden of dat werkt.

Shelly’s zijn inderdaad een goede optie…

Ik heb zelf een dimmer gebruikt en de tweede switch input gebruikt om met een flow hue lampen te schakelen.