Netamo geupdate geen schema

Heeft iemand dit probleem ook ?
Netamo is geüpdatet naar Versie 5.3.1
En nou kan ik niet meer kiezen uit schema’s voor mijn thermostaat. Heb hem al opnieuw toegevoegd maar dat hielp ook niet iemand nog een oude versie ? Dan zou ik die graag willen hebben. Want dit is vervelend geen schema’s werkte altijd super.

Hmmmzzz… Athom is de app maker

.
In ieder geval het issue even melden bij support@athom.com.

Mailtje gestuurd :wink: maar ik vroeg het alvast hier of er meer homey gebruikers er last van hebben.

Wel heb ik een oude app gevonden maar als ik die instaleer, dan doet die gelijk de update eroverheen.
Hoe kan je dat dan omzeilen of moet ik hem verwijderen en een dag wachten ?

Je kunt updates per app uitschakelen (ook de Homey firmware updates overigens).
Via de phone app, ga naar …Meer>Apps>[AppNaam] en tik op het tandwieltje rechtsbovenin.
Als de update er zo snel overheen wordt gezet dat je niet eens het auto-update schuifje uit kunt zetten, zou je evt. tijdelijk je internet verbinding even uit kunnen schakelen.

Helaas die app zit ingepakt in een backup met meerdere oude apps dus ik weet niet hoe je die json kan uitkleden zodat alleen netamo installeert.
Geen zin om heel homey te downgrade om alleen de thermostaat. Dus hopelijk fixt Athom het snel

Oh okee. Homey backup bewaart enkel een lijstje van welke apps je had draaien, en installeert ‘gewoon’ de recentste versie, als je een backup terugzet. Helaas. En voorzover mij bekend.

Tijd voor snapshot backups! +1

Athom heeft het gefixt met een test versie

Nu werkt het weer kan weer mooi schema’s van Netamo server gebruiken in Homey :grinning:

Ben toch niet de enige die Netatmo wand thermostaat gebruikt met schema’s ? Het is gelukkig zomer dus de kachel is toch uit.

2 Likes

Hier ook het zelfde probleem. Gelukkig las ik dit topic! Toch maar een mailtje gestuurd naar support.

Mooi @TomBoz samen staan we sterker.

Ik kreeg vandaag antwoord van Athom, ze zijn ermee bezig.