Anna installeren homey

Hi, ik heb een Anna gekocht via de athom store, geïnstalleerd, even ruzie gehad met de app en nu probeer ik Anna op homey te installeren, maar geeft aan er zijn geen nieuwe apparaten gevonden? Lijkt me sterk de thermostaat werkt en de app ook. Hoe kan ik dit oplossen?

Heb hem net ook besteld. Als ik hem morgen heb dan zal ik eens kijken.

Ps. Je hebt wel deze geïnstalleerd ? https://apps.athom.com/app/com.plugwise.anna

Jazeker heb ik dat, ook op hetzelfde netwerk en de juiste plugwise home/Anna geïnstalleerd, die werkt gewoon. Prachtig apparaat, daar is niets mis mee, dus een perfecte aanbieding van Athom, nu alleen de koppeling met Homey nog :frowning:

Anders meteen ff athom mailen!

Ik heb hetzelfde. eerst kreeg ik hem ook niet in de app zichtbaar en heb plugwise kunnen bellen. blijkt dat er een software fout in de batch zat die naar athom was gestuurd.
Dit is voor iedereen tegelijk aangepast en is met een reboot van de smile opgelost.
Blijft nu wel het probleem dat Homey hem niet ziet… zou ik HEEL graag opgelost zien, heb niet voor niets mijn thermosmart ingeruild voor de mooiere Anna.

Ik begin het idee te krijgen dat er iets is met de batch van afgelopen week… wellicht contact opnemen met Plugwise (die is te bellen:))

Dan ben ik morgen eens benieuwd. Hopelijk geen problemen. Zou vervelend zijn als een batch defect is en deze in de (goedkope)verkoop is gegaan.

De stable versie van de app pakt hem niet maar de Beta doet het wel!
Geen idee wat het verschil is maar ik denk dat het met de v2 software te maken heeft…

Ik weiger te geloven dat Homey opzettelijk bagger op de markt zal zetten, al was de partij nog zo goedkoop. De oplossing is inderdaad de beta installeren.

Oef… ergens bijna blij te lezen dat er meer mensen tegenaan lopen. Ik heb ook Anna besteld bij Athom en deze gisteren binnen gekregen. Helaas ook met de nodige problemen.

Ik kan via de Homey app ook geen device toevoegen. Ook niet via de plugwise app. Zodra ik daarin mijn device id ingeef komt er een foutmelding. Geen idee wat de gateway naam moet zijn. Documentatie is vrij schaars. Ook op de site van plugwise. Had eigenlijk verwacht, omdat dit via Athom in een actie zat, het wat mooier zou werken

De beta werkt bij mij vooralsnog als een zonnetje :slight_smile:

Hoe kom ik in het bezit van de beta?

app-store, daar kan je op “bekijk beta” kiezen…

gateway is je smilenaam dus smile_, maar de underscore weglaten. smile dus. gewoon ff uitproberen, je kunt dit zien als je bent ingelogd met 192.168.40.40

Ik heb ook vorige week een Anna besteld via Athom. In mijn geval was het probleem dat het id op de sticker van de smile niet correct is. Na contact met plugwise bleken ze een batch met verkeerde stickers te hebben en hebben ze mij het correcte ID kunnen opsturen. Nu kan ik via de Anna-app en de web-interface van de Anna alles goed bedienen.

In de Homey-app kan ik echter de Anna niet toevoegen. Ik heb de beta van de Anna-app geinstalleerd en de Anna wordt wel gevonden. Ook krijg ik het scherm waarbij ik het id kan invoeren, maar de id wordt niet geaccepteerd. Wellicht heeft dat nog iets te maken met de firmware-versie op de smile/anna?

Yep, de beta is wel geschikt voor firmware V3, de stable nog niet. @Bram verwacht dat morgen beta naar stable gaat, zit nog één bugje in.

Klopt, v3 werkt alleen met de “beta” versie van de Anna app. Mocht je nog "bugs’ tegenkomen in de huidige beta versie, laat ons dit dan weten via support.athom.com zodat we deze zsm kunnen oplossen.

Ons excuses voor het ongemak!

Vind ik toch wel een beetje ‘slordig’. Maar ja waar gewerkt wordt vallen spaanders :zipper_mouth_face:

tja, ergens wel maar ik heb geen idee waar het door komt.
er zijn 2 partijen die elkaar op de hoogte moeten houden.
Geen idee waar de schuld ligt…
maakt ook niet uit, als ze het maar netjes oplossen:)

JUIST! (herkenbaar van het werk :wink: ) Leverancier/Klant :yum:

Even beetje zen is in dit soort zaken de beste oplossing. De workaround is er, opgelost.