Na stroomuitval werk flow niet meer

Na een stroomuitval werkt flow met o.a. deur/sensor niet meer Aqara T1 of soortgelijk. Heeft maandenlang goed gewerkt. Batterij is geen issue. Probeerde hem opnieuw toe te voegen, maar de Homey Pro (2023) zei dat hij reeds was toegevoegd. Alleen staat hij nergens tussen. Zie afbeelding. Heb beide herstart en de Aqara getracht te resetten zonder succes. Iemand een suggestie?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Kijk eens in het zigbee tools overzicht:
https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
Daar is hij mss wel zichtbaar.
Ik zou eerst Homey even 15 minuten van stroom halen, en na het starten een uurtje wachten tot het zigbee netwerk zich opnieuw heeft opgebouwd.
Misschien is het probleem dan verdwenen.

Helpt dat niet, dan zou ik de sensor verwijderen middels de zigbee tools, en daarna opnieuw pairen.
En doe altijd een nieuwe batterij in “probleem” sensors!
Ook als er (volgens jou) een nieuwe in zit → de Homey batterij indicator zegt helaas niets over de kwaliteit en het vermogen dat een batterij kan leveren.

1 Like