Na migratie naar homey pro 2023 worden aqara sensors niet herkend?

Ik ben vanavond gemigreerd van de Homey Pro 2019 naar de 2023 editie. Dit is voor 90% goed gegaan, maar voor alle Aqara bewegings-en deur sensors krijg ik de melding dat de app gemigreerd is en dat de sensors gerepareerd dienen te worden. Geen van de sensors willen echter blauw gaan knipperen als ik de reset 3 seconden ingedrukt houd.

Ik zou me bij 1 of 2 kunnen voorstellen dat de batterij niet lekker meer is, maar bij allemaal begin ik te twijfelen.

Hoe kan ik dit alsnog aan het werk krijgen?

Alvast dank voor het meedenken.

Net zo lang indrukken tot het ledje 3x knippert. Bij de ene Aqara duurt dat langer als bij de ander.
Tijdens het pairen dien je het knopje om de 2s even kort in te drukken, om zodoende de sensor “wakker” te houden.

1 Like

Ik heb tot 30 secondes de knop ingedrukt maar hij gaat nog steeds niet blauw knipperen jammer genoeg. Kan ik nog op een andere manier checken of de sensor werkt?

Kan het zijn dat je de knop niet (ver genoeg) indrukt? Ik heb ook diverse van die Aqara-deursensoren en ik heb een pen nodig om het knopje daadwerkelijk goed in te kunnen drukken.

Ook als je er één keer kort op drukt (waarmee je een meting afdwingt) zou het lampje een keer moeten knipperen. Zie je dat niet, dan heb je de knop waarschijnlijk niet goed ingedrukt.

1 Like

Zet er eerst even een nieuwe batterij in.

Wat mij overkwam:
Je moet het knopje duidelijk voelen klikken, al is het zeer subtiel.
Ik heb eens zo’n sensor met een “scheefgedrukt” knopje (door met een pin teveel aan één kant te duwen) niet aan het pairen gekregen, omdat het knopje dus al continue in “ingedrukte stand” stond. De sensor zat in een donker hoekje, dus het was me eerder niet opgevallen.
Even frutselen en het knopje sprong weer in normale stand en kon ik 'm in pair mode zetten.

Dank voor de tips, ik ga kijken welke batterij nodig is en ook nog een keer met een pen proberen te resetten. Ik meld mij na mijn tests