Bewegingsensor reageert niet op beweging

Ik heb een bewegingsensor die niet (meer) op beweging reageert volgens de apparaatinformatie in de Homey app. De batterij status is nog Ok.
Sinds twee dagen reageert een van de bewegingsensoren die ik gebruik (Aqara motion sensor) niet meer op beweging. Het aantal lux wordt nog wel gemeten en ook de batterijstatus wordt op 100% genoemd en Ok geacht.
Wat voor opties heb ik om deze toch weer aan de praat te krijgen?

App herstarten, Homey rebooten of PTP.

Thanks, ga ik vanavond proberen

Probeer toch ook even een nieuwe batterij. De Aqara’s gaan soms niet heel nauwkeurig met de status van de batterij om.
Al heb ik onlangs ook een paar Aqara bewegingssensoren weg moeten gooien omdat ze gewoon echt niet meer aan de praat te krijgen waren.

Wat schetst mijn verbazing, ik kom gisteravond thuis en ik de sensor doet het weer. Ik heb verder geen acties ondernomen, alleen geconstateerd in de Homey app dat drie dagen ervoor de sensor voor het laatst getriggerd was (terwijl ik enige keren per dag in de betreffende ruimte kom). Overigens gaf de app aan dat ook de Lux sensor drie dagen geleden was geactiveerd. Nu staat er dat de sensor gisteravond en vanmorgen geactiveerd is.

Dank voor de gegeven adviezen, mocht het nodig zijn ga ik ze alsnog uitvoeren.

Gebruik je Ikea lampen via Homey?

Homey zigbee EN Aqara temperatuur & PIR sensors EN Ikea tradfri lampen werken niet 100% goed samen, waardoor de Aqara’s soms stoppen met updates sturen.
Met Ikea tussenstekkers werkt het prima, daar zit een andere chip in neem ik aan.

(Ik heb geen issues met Aqara contact sensors, daar deze met Homey gepaired waren, en dat ook blijven. Ze zoeken blijkbaar geen andere route.)

Had ik ook met de aqara motion en HUE lamp in de badkamer. Die reageerde niet op beweging terwijl batterij vol zou zijn. Geprobeerd om opnieuw te koppelen. Homey herkende de sensor al en toen deed alles het weer. Bij mijn andere aqara’s heb ik daar geen last van gehad.