Hue bewegingssensors detecteren niet meer

Goedendag,

Ik heb nu ca. een jaar een Homey en tot nu toe werkt het eigenlijk grotendeels zonder problemen.
Deel daarvan is dat ik 2 Philips Hue bewegingssensors voor buiten heb. Deze deden het altijd prima, maar nu is mij opgevallen dat ze beide sinds 14 dagen geen beweging meer detecteren. Dit valt precies gelijk met de update van Homey naar versie 5.0.0.
De sensoren geven verder nog wel temperatuur en helderheid door, maar beweging is voor allebei exact op hetzelfde moment gestopt. Weet iemand wat hier aan te doen zou zijn?
De homey is de afgelopen week al meerdere malen van de stroom geweest, dus opnieuw opstarten is in principe al een paar keer uitgevoerd.

Alvast bedankt, Michel

Heb je al eena andere batterijen geprobeerd?
Of een keer de batterijen eruit en opnieuw erin?
Werken ze nog wel me de hue app?

Nee, heb ook geen hue bridge, direct gekoppeld aan homey. Batterij niveau wel gewoon uit te lezen via de homey ene 1% (wist ik al dat die laag was, wilde ik gaan vervangen) andere 53%. Maar het lijkt me niet dat daar het probleem zit aangezien ze beide tegelijkertijd geen beweging meer detecteren. Voorheen was het overigens ook zo dat de sensor zelf rood oplicht wanneer deze beweging ziet. Dat doen ze nu ook allebei niet meer.

Dan zou ik van die ene met 1% de batrerijen even vervangen.
Als die het dan weer doet, evt. na een herconnectie met Homey, kun je de ander misschien resetten met het eruit halen en opnieuw inzetten van de batterijen bij de ander.
Of toch volledig resetten van de Hue sensoren.

In de announcement van de app update staat dat het voor sommige sensoren nodig is dat ze opnieuw gepaired worden.
Denk dat deze er een van is…

Als ik het goed heb gelezen, weet niet meer waar hier op het forum, dan licht de rode lamp ook niet meer op bij beweging. In elk geval voor de bewegingsmelder voor binnen.
Als de melder de juiste firmware heeft zou het in een volgende update misschien weer in te stellen zijn.

(Gelezen in een engelstalig gedeelte dacht ik.)

Ik had hetzelfde probleem, geen rode lamp, geen bewegingsmeldingen meer, maar nog wel temperatuur en helderheid updates. Ook sinds v5.0.0. De sensor zat niet via de hub maar via ZigBee aan Homey gekoppeld.

Ik heb de sensor verwijderd en opnieuw toegevoegd, en daarna alle flows gefixt die gebruik maken van de sensor. Helaas geen andere oplossing kunnen vinden.

Net beide sensors tot twee keer toe verwijderd en weer toegevoegd. Alles behalve bewegingsdetectie doet het. Het lijkt hier dus geen oplossing te zijn. Ik hoop toch dat het op de een of andere manier weer werkend te krijgen is. Anders wordt het nogal een dure investering na een jaar tijd…