Mysql database

Kan iemand mij op weg helpen.
Ik wil een aantal tags (sensor waarden) in mijn mysql database zetten.
Heeft iemand een idee hoe dat aan te pakken.
Zie daar geen app voor.

We hebben MS SQL, InfluxDb, en evt .csv format in de aanbieding.
Mss zijn er converters om dit weer naar MySQL te krijgen…

1 Like

Ik heb die apps gezien maar het gaat in mijn geval specifiek om mysql.
Voorbeeld wat ik wil, als er een temp sensor veranderd dan de tag met die waarde naar mysql wegschrijven. Die influx app doet alles wegshrijven.
Nu doe ik het via een grote omweg. Tag naar syslog van een linux sturen, daar met php die waarde eruit halen en naar mysql sturen.
Maar het lijkt me dat zoiets ook rechtstreeks moet kunnen.

Alleen met een specifieke Homey app die naar MySQL kan schrijven, en die bestaat niet.

Jammer, zou zoiets via homeyscript kunnen? ( heb dat nog nooit bekeken)
Of kan zoiets alleen met een app.?

Via Homeyscript kan het ook alleen via een omweg, je kunt niet direct met MySQL communiceren.

Het is ook even de vraag hoe veel/vaak je die sensorwaarden naar MySQL wilt sturen, want als dat relatief vaak moet kun je geen flows gebruiken ivm rate limiting. In dat geval moet je wel een app maken.

Hi @robertklep

Je zegt iets over rate limitering, wat houdt dat in, ik doe veel met MySQL uploads vanuit Advanced Flow, en vroeg me af of ik daar rekening mee moet houden,

gr Ben

Dat betekent dat flows die te vaak worden uitgevoerd automatisch gepauzeerd kunnen worden. Hoe vaak “te vaak” is, is volgens mij nergens echt gedefinieerd. Het is vooral iets waar je op moet letten, als een bepaalde flow ineens stopt met werken en op pauze staat is de kans groot dat het daar aan ligt.

1 Like

Dank je Robert,

Goed om te weten, voorlopig werkt alles prima, dus ik hoop dat ik niet tegen deze beperking aan ga lopen,

gr Ben

@Aart_Hardeman

Heb jij dit inmiddels voor elkaar? Want ik upload erg veel sensor data rechtstreeks vanuit Homey => MySQL app => naar remote MySQL database. Dat werkt prima en lijkt behoorlijk betrouwbaar. Dan hoef je dus geen omwegen te maken.
Laat maar even weten of je dit gelukt is en of je meer hulp nodig hebt.

gr Ben

In de tijd dat er nog geen mysql app was ben ik me gaan verdiepen in nodered. De data gaat uit de homey via mqtt naar nodered en die stuurt de data naar mysql, niet extreem veel data, gaat om ca 20 waarden per 5 minuten. Draait prima dus blijft zo.

Prima opgelost en goed te horen, succes

Ben