Multiroom audio

Hoi allemaal,

Ik probeer in homey een flow te maken om 10 uur smorgen een radiozender te starten.
Dit lukt uiteraard wel maar echter alleen op 1 device, in dit geval mijn google hub.
Ik gebruik hiervoor cast een tuneIn station naar chromecast.
Echter kan je maar 1 chromecast device selecteren en ik wil mijn radio op al mijn chromcast speakers horen. Alle speakers zijn google home ready en apart zie ik ze ook allemaal in homey.
Is daar een manier voor?

Als je ze apart ziet kan je toch ook die selecteren om een stream te spelen.
Ik heb een hub en een mini en ik kan beiden in dezelfde flow zetten om iets af te spelen.
Of bedoel je iets anders?

Dat kan idd maar als ik ze allemaal apart selecteer in een flow dan loopt zo’n beetje alles niet synchroom.
Dus ik moet 5x apart in een flow zetten stream radio naar device x en dat 5x dat loopt echt gaar

1 Like

Dus als je 5 flows maakt loopt het wel synchroon? En die beginnen ook op dezelfde tijd?
Je kan ze misschien ook in 1 flow kunnen zetten en dan met 1 of 2 seconden onderling kunnen uitvoeren. Dan beginnen ze niet tegelijk maar lopen ze misschien wel synchroon.

Nee, dat heb ik het misschien niet goed uitgelegd. Op welke manier dan ook het loopt niet synchroon.
Als ik het via google home met een routine schakel via een aangemaakte speakergroep loopt het wel goed.
Maar ik wil ze dus vanaf homey aansturen, google home gebruik ik eigenlijk nooit. Het probleem is een beetje dat ik een speaker groep vanaf google niet in homey krijg te zien vandaar dat ik alle speakers apart moet doen

OK, op die manier.
Ik heb dan ook geen idee hoe het opgelost kan worden.

Je kan ook in google home een speaker groep maken met al je speakers.

Vervolgens kan je dit device toe aan Homey toe voegen.

Je kan gewoon wat je wilt afspelen casten naar de speaker groep.

1 Like

Ja precies wat Jens zegt. Die groep kun je in de Ghome app aanmaken.

Alleen waarschijnlijk niet lang meer:

1 Like

That feature is being removed from Google devices as they lost in court to Sonos