Casten naar google chromecast speaker groep

Ik probeer voor op kantoor de muziek te starten wanneer de deur open gaat. Homey en google geven zelf beide aan dat er word afgespeeld maar ik hoor helaas niks. Ik heb al geprobeerd om na. het starten te unmuten, volume aan te passen en vooraf eerst te stoppen met casten maar niks werkt. Iemand nog een idee om dit op te lossen?

Test eerst even het casten naar 1 apparaat.

Helaas hetzelfde probleem, op het moment dat ik fysiek op het apparaat de volume knop een keer aanklik hoor ik wel wat opeens, die ik dit via homey blijft het stil.

Ik heb getest met casten naar 2 verschillende speaker groepen, werkt prima.
Je kunt onderstaande eens proberen?

Lijkt erop dat het wachten tussendoor wel eens de oplossing kan zijn, bedankt

1 Like

Ik probeer een TuneIn station af te spelen op een google speakergroep maar dat lukt niet. Ik heb bovenstaande geprobeerd in een AF maar bij elke stap blijft het voortgangsbalkje halverwege steken. Ik heb de groep ook nog verwijderd uit Homey en opnieuw toegevoegd, de app opnieuw gestart maar niets lijkt te werken. Tips zijn zeer welkom. Klopt mijn redenatie dat je een TuneIn moet starten op een speaker en dat deze zou moeten streamen naar de groep en dat het daardoor niet werkt? Maar dan zou het gek zijn dat het zowiezo heeft gewerkt.

Vreemd, onderstaande speelt prima af op een google speakergroep (hub + mini)
Niet alle TuneIn stations werken trouwens! Die geven gewoon geen geluid.

Bedoel je dat je “test” functie gebruikt?
Niet alles werkt zonder meer in de test modus.
Start de flow eens op een normale manier, voeg een ‘Start’ knop toe, sla de flow op, en klik dan op flownaam en klik dan op ‘Start’

Bedankt voor de tip. Blij te horen dat het wel zou moeten kunnen werken. Maar bij mij nog niet. Ga iig verder met proberen :slight_smile:

1 Like

Graag gedaan. Ik heb wel op een Pro 2019 getest, maar geen idee of zo’n app dan verschillend zou reageren op een Pro 2023 bijv.
Gebruik je wel, zoals in mijn voorbeeldflows, de “Stop casten” kaart voordat je de Cast kaart laat starten?

Ik heb een 2023 en probeerde nu ook via normale flow maar nog steeds niets.
Ik heb stop casting en daarna met 1 sec vertraging de TuneIn gedaan. Best frustrerend.

Hmmzzz, dan zou ik support inschakelen, blijkbaar gaat er dan toch iets mis in de Chromecast app op de Pro 2023 modellen?
Je kunt een linkje naar dit topic meesturen.

ik probeer binnenkort nog even met mijn 2019 model. Ben benieuwd

Ah, die heb je ook. Ben ook benieuwd.

2019 werkt idd. Nu even uitzoeken hoe ik een ticket maak en dit topic deel. Bedankt hè

1 Like

done

Graag gedaan. Gelukkig schoot me te binnen dat het wel eens verschillend zou kunnen werken op verschillende Homey modellen :person_cartwheeling: