MQTT Nuki Smartlock 3.0

Goedenavond,

Sinds kort heeft de Nuki Smartlock 3.0 MQTT ondersteuning.
Nu heb ik via Homey een MQTT broker, MQTT client en MQTT hub geinstalleerd.
De broker heeft hetzelfde IP-adres als homey.

Nu is het zo dat ik data van de nuki, bij ontgrendeling, graag op wil halen in homey. Hiervoor zou ik wat flows moeten maken, maar ik krijg maar geen info vanuit Nuki in Homey.

De broker heeft de volgende topics:


In de history is 3431656 volgens mij de ID van de gebruiker die het slot ontgrendelt. Nu wil ik graag dat ID gebruiken in mijn flows.

Met onderstaande kaart krijg ik geen gegevens:

(ID’s komen niet overeen)

Wie kan mij op weg helpen? :slight_smile:

3431656 is niet hetzelfde als 3431654

Klopt. Maar dat kwam omdat ik al screenshot had gemaakt. Ook met juist nummer krijg ik ook geen bericht.

Maar is dit de manier om info te verkrijgen vanuit MQTT Nuki?

EDIT: Na Nuki opnieuw te verbinden met broker is er wel communicatie.

1 Like

Intressant, dus mqtt client, broker en hub installeren om de boel op gang te krijgen? Mqtt is voor mij compleet nieuw namelijk. Andere optie zoals openen ontgrendelen en vergrendelen ook al gelukt via deze weg ?

Ik ben op dit moment nog bezig om te ontdekken wat mogelijk is, maar ontgrendelen/vergrendelen zouook moet kunnen inderdaad.

1 Like

Vergrendelen en ontgrendelen werkt ook :slight_smile:

heb het idee dat alleen een broker en client voldoende moet zijn om dit te laten werken. Maar goed, ook maar een newbie op dit gebied :slight_smile:

2 Likes

Top! Ik heb nu nog de Nuki Bridge aan mijn Smartlock hangen voor lokaal gebruik ik ga er ook eens induiken…

Voor het instellen van de broker en client heb ik de YT-videos van HomeyCornelisse gebruikt (duidelijk en erg makkelijk in te stellen)
Daarnaast heb ik Nuki dev-forum gebruikt om inzicht te krijgen naar topics die Nuki gebruikt.

Daarnaat handig om MQTT Explorer te gebruiken. Kan je direct zien wat er gebeurd op de broker.

Mocht je er niet uitkomen, dan kan je het mij laten weten.

1 Like

Dankjewel, ik duik er eerdaags eens even in.

@iBosvelt moet jij de verbinding ook herstellen wanneer Homey een update heeft gehad…

Nee, niet gemerkt. De verbinding blijft in tact bij elke update of reboot.

Hier na update naar RC108 even down… kijken wat er bij een volgende update gebeurt.