Bij mijn oude Nefit thermostaat kon ik kiezen voor “morgen programma als zondag”. (handig als je op een woensdag toch thuis bent ipv van afwezig.)
Bij mijn nieuwe Tado X kan dit niet meer.
Nu wil ik in mijn Homey Pro (early 2019) heb ik een advanced flow aangemaakt.
Ik wil bv om 17:21 uur aan kunnen klikken: “start morgen als zondag” en dat dan de thermostaat de volgende dag om 9:00 uur naar een temperatuur gaat.
nu heb ik een soort loop gemaakt om te kijken of het een bepaalde tijd is, is dat het niet dat het niet dan start de volgende loop weer. is het de bepaalde tijd dan gaat de trigger starteen.
vraag: is er een manier om die loop anders te laten verlopen of te elimineren? dis ik klik om 17:21 op “morgen als zondag” mijn homey wacht tot het 0:15 is en start dan de flow “vandaag als zondag”
Je gebruikt niet de bridge X neem ik aan maar dan die v3 internet module of hoe koppelen je hem aan internet zodat je ook de tado app gebruiken op je telefoon.
Ik heb het nog eens goed allemaal nagekeken en gelezen tado x starterset dus met de bridge x deze koppelen aan internet dan ook koppeling met homey mogelijk en koppeling met tado app telefoon klopt dit nu wat ik zeg de set is nu in de aanbieding voor 129 heb je alberthein account dan 99 euro.
Ik dacht wat heeft AH nou met Tado te maken. Maar ik zie dat ze daar idd de Tado in de aanbieding hebben.
Ik heb idd die betreffende set (thermostaat met bridge) en een paar thermostaat kranen. En ik maak gebruik van de app van Tado en in Homey de app van tadoZones | Homey . Bij die laatste app moet je inloggen met je Tado account en maakt dan de koppeling tussen Homey en Tado.
LET WEL: ik maak ook gebruik van de AI abonnement van Tado. Als je die niet hebt is de koppeling behoorlijk terug geschroefd naar het aantal data momenten per dag. Hoe weinig dat is weet ik niet. kom ik pas achter als mijn jaarabonnent is afgelopen.
Zonder het Auto-Assist-abonnement: beperkt tot 100 verzoeken per dag (1x per kwartier ongeveer) Een klein dagelijks quotum, dat nog steeds basisgebruikssituaties zou moeten ondersteunen die niet beschikbaar zijn via de lokale API’s van tado: HomeKit voor V3/V3±apparaten of Matter voor tado° X-apparaten.
Het volledige email bericht van tado lees je hier.
Als ik alleen op bepaalde tijden de temperatuur wil veranderen via homey 2016 dan kom ik toch niet over die 100 calls of word er meer gedaan tussen homey en tado wat ik niet weet, kan ik ergens het aantal calls zien en wat gebeurt er als ik er over heen ga?