Mijn smartgateway triggert de flow niet

Help :-)! Ik wil een elektrische boiler via een Hue plug laten inschakelen als mijn zonnepanelen voldoende stroom opwekken. Ik heb daartoe een Smartgateway slimme meter die keurig in de homey pro app aangeeft hoeveel ik opwek. Ik kan hem ook selecteren in de flow en gebruik deze bij “als”. Dus als de smartgateway een opbrengst aangeeft van meer dan 1000W en de plug is uit dan schakel de plug in. De flow wordt hier echter niet door getriggerd. Als er voldoende stroom opbrengst is (meer dan 1000W) en ik in de flow op het startknopje druk, springt hij wel aan. Wat doe ik verkeerd??

Alvast veel dank,

Peter

Ik heb geen glazen bol, maar vermoed dat de de ALS kaart luidt “ALS het vermogen meer wordt dan 1000 W”. Dan wordt de flow dus gestart als het vermogen door de grens van 1000 gaat, dus van minder dan 1000 naar meer dan 1000. Niet als het vermogen meer is dan 1000.

1 Like

Inderdaad, probeer het eens met zoiets :

Beste Rmb, er staat inderdaad “groter wordt dan”, maar dan zou hij toch juist moeten aan springen in de ochtend als de zon gaat schijnen? En dat doet hij niet dus…

Beste Johan, de “logica” is mij nog vreemd. Hoe koppel ik die in een flow? Hoe zou deze flow er dan uit moeten zien?

Dank,

Peter

Als de flow niet triggered, dan kun je er van uit gaan dat de trigger niet optreedt. (Zo niet dan kunnen wij er hier ook niets aan doen en moet je het probleem bij Athom aankaarten :grin:. ) Plak maar eens direct na de ALS kaart een time line kaartje er achter om te zien of de flow wél of niet triggert. En laat hier even een schermafdruk zien.

Als je de flow begint zoals @JohanP aangeeft en ook daar een time line kaartje toevoegd met daarin het vermogen, kun je helemaal goed zien in de time line wat er gebeurd.