Miele verliest verbinding met apparaten

Sinds een paar dagen verliest Homey steeds de verbinding met mijn Miele apparaten.

Met de Eigen Miele App werkt alles prima, maar in Homey verschijnt er steeds een rood driehoekje.

Als je dan de Miele App opnieuw opstart werkt het weer even, maar na een tijdje is de verbinding weer weg.

Heeft al een jaar goed gewerkt.

Er is niets gewijzigd aan mijn WIFI of netwerk, Alleen de updates van Homey gaan automatisch.

Heeft iemand anders hier ook last van??

Henk

1 Like

Ja hier ook al 3 dagen last van. Afgelopen dinsdag gemeld bij de developer, maar tot nu toe alleen reactie met homey reboot en diagnose code. Dat was woensdag, geen reactie daarna.

Heb vandaag reminder gestuurd.

Daarnaast eergisteren Miele development e-mail gestuurd met de vraag of de api down is, maar ook geen reactie.

erg irritant en frustrerend zo.

Ik heb miele ook al een email gestuurd vandaag. Zal anders begin komende week eens gaan proberen te bellen met ze…

Maar het is dus niet ons probleem, maar iets bij hun.
Bedankt voor je reactie.

Als ik iets meer weet laat ik het hier weten

1 Like

Zelfde probleem hier.

Mocht dit probleem aanhouden en reactie vanuit Miele uitblijven zal ik even contact leggen met mijn contactpersoon bij Miele om te kijken wat hier mis gaat.

1 Like

Ik zag in de eigen Miele app dat ze afgelopen nacht server updates hadden. Helaas heeft dat geen veranderingen gebracht.

Misschien moet Doekse maar eens gaan bellen.

Gelukkig heb ik hier thuis ook nog Home Assistent (hoofdzakelijk voor testen).
Maar die heb ik nu gebruikt om aan te geven wanneer de was en droger klaar zijn (Zijn gelukkig Wifi Apparaten; die kan je dus met meerdere systemen tegelijk gebruiken).

Hint, er zijn 2 Miele apps. Waarschijnlijk kun je ze naast elkaar laten draaien, om te zien of het probleem app of Miele heet.

Hallo Peter,

Dat klopt. Maar de community versie crashed onmiddelijk nadat ik hem heb geinstalleerd….

Ik denk dat ze elkaar bijten..
Ik heb ook nog een Homey Pro 2019.
Daarop heb ik de community versie geinstalleerd (zonder problemen).

Eens kijken hoe die zich houd….

Henk

1 Like

Sorry for the English, @Doekse same problem here, I’ve sent few diagnostic reports and emails to Miele, not much luck.

Even een update: De community versie draait nu al bijna een dag ZONDER problemen op de Homey Pro 2019 !!!

Alleen wordt deze app niet meer bijgehouden door de maker. Ik las dat hij niet goed zou werken op de Homey Pro 2023.

En in de 2019 werken de flows niet. De triggers werken niet.

Zelfde probleem bij mij. Zowel de wasmachine als de droger. Als ik probeer de “repareren” via de knop in Homey wil hij inloggen bij Miele maar dat loopt vast op een website van Miele.

Antwoord van Miele gekregen:

Hi,

Thank you for your message. We have released a new version of the Miele Homey app “1.7.3”. This can be installed and should fixed the problem you encountered. There was an unforeseen change in the API definition which broke the app.

I will be closing this ticket, but if you’re in need of additional support in the future please do not hesitate to send us a new email!

De nieuwe versie staat in de Appstore (1.73).

Henk

3 Likes

Dank je wel Henk. Ik ga het spoedig uitproberen!

Mvg. Marco

Bij mij draait hij nu weer normaal!!!

Helaas werkt mijn kookplaat maar één keer na het opnieuw opstarten van de app

de status (aan/uit) wordt niet meer bijgewerkt in homey…

Bij mij ook Henk.

Ik heb de app geinstalleerd en de rode uitroeptekens waren daarna verdwenen. Alles werkt weer als vroeger.

Dank je wel voor je support. Top!

Grt. Marco

En je hebt de app geüpdatet naar v1.7.3?

Ik gebruik zelfs versie 1.7.5

andere gebruikers hebben hetzelfde probleem…

Ah okee.

Er zijn hier ook andere gebruikers die melden dat het weer werkt met de nieuwe update, dus waar de fout dan zit… ?

Ik heb mijn homey complet opnieuw opgestart, nu werkt het 

:+1: