Mi- Light

Hallo Maan,

Inmiddels heb ik een nieuwe topic aangemaakt. In de vorige mail gaf je aan dat je de beide controllers gebruikt. De oudere en de nieuwe dus ik was reuze benieuwd hoe je dat hebt gedaan.

Volgens mij is het zo, dat de ene niet ouder of nieuwer is dan de andere maar dat ze verschillend zijn, de ene heeft een ingebouwd lampje dat je ook kunt besturen de andere niet, die is weer makkelijker uit het zicht te plaatsen. Verder zijn ze volgens mij het zelfde. Beide bridges werken naast elkaar in dezelfde smartphone app.

Even grofweg hoe ik het doe.
Ik installeer eerst de bridge via de mi-light app.
Dan laat ik homey zoeken naar nieuwe RGBWW lampen via de homey mi-light app.
Bij de bridge met lampje ziet hij er dan 5, die vink je alle vijf aan. Bij de andere ziet hij er vier, die vink je allemaal aan.

Geen rgb of ww/cw lampen laten zoeken, dat werkt niet, althans bij mij niet.

Dan pas koppel je eender welk soort lamp aan de smartphone app in b.v. zone 1
deze lamp kun je dan via homey aansturen.
Alle lampen die je aan zone 1 koppelt in de smartphone app kunnen alleen tegelijk via homey worden aangestuurd. Je kunt dus meerdere lampen aan één zone koppelen, maar de aansturing via homey gaat per zone en dus tegelijk.

Ik hoop dat je hier al iets mee kunt.
Zoals gezegd, zal ik als ik mijn volgende bridge installeer screenshots maken en de stappen exact vermelden.

Dank je Maan ik zal erven naar kijken. Mocht er nog iets zijn dan hoor je van me.

Hallo Maan,

Ik ben er mee bezig geweest en wat ik constateer is als ik de version V3.7 gebruik werkt deze alleen met de nieuwe controller afbeelding en ziet niet de andere bridge. Ga ik de andere controller afbeelding toevoegen kan ik hem alleen maar benaderen met de oude app. Om de beide bridges toe te voegen in Homey krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb even op mij laten wachten, maar ben het niet vergeten. Er kwam wat tussendoor. Mijn excuses.

Ik was zelf bezig een nieuwe bridge toe te voegen, maar dat wilde niet lukken. Uiteindelijk is het mij via deze https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/46237649#46237649 tutorial gelukt.

Om de bridge en de zones in homey zichtbaar te krijgen doe ik het volgende;
Voeg een nieuw apparaat toe via homey–> mi-light–> RGBWW.

Als homey niets vind, een paar keer proberen. Dat heb ik ook gedaan.
Vink ze allemaal aan en klik op volgende. ( ik heb ze meteen hernoemd)

Ik heb de bridge met een lampje die vind je onder RGBW

Voeg nogmaals toe via homey–>mi-light–> RGBW
Zie je de bridge niet staan, gewoon nogmaals proberen.

Het is een beetje trial and error, maar dan lukt het mij wel.

Nu kun je via de mi-light app op de telefoon één of meerdere lampen aan een zone toewijzen.
Deze zone en de daar aan gekoppelde lampen kun je dan via homey besturen.

Ik hoop dat het je lukt.

Hallo Maan,

Dank voor je reactie. Ik zal er mee aan de slag gaan. Nogmaals mijn dank

Groeten Ben

Hi Maan.

Inmiddels heb ik van alles geprobeerd en lukt mij het niet. Wel krijg ik de zone 5 bridge toegevoegd. Maar de ene keer reageert de lamp hier wel op en de andere keer niet. Ik waardeer je inzet hiervoor maar ik vraag mij af of dit niet iets voor Athom Homey is om hiervoor een oplossing te vinden. Wij moeten ons in alle bochten wringen om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen en alle mogelijke opossingen bedenken om apparaten werkend te krijgen terwijl dit voor mij logisch is dat dit een taak voor Athom Homey is.

Groeten Ben

Bij mijn werkte ze gewoon goed.
Ik ben dit weekend wel over gestapt op hue maar niet omdat het niet werkte.
Heb nog wel 8 spotjes die gewoon altijd goed werken
heb er nu dus ook een boel te koop mocht je nog meer zoeken

Vervelend dat je het niet werkend krijgt… je zou natuurlijk bij Athom kunnen aankloppen voor ondersteuning. Ik zou het ook verder niet weten. Het rammelt idd wel, dat ben ik met je eens.

Gisteren begon bij mij de laatst toegevoegde lamp ineens te spoken, die had zich spontaan aan een andere bridge gekoppeld, waardoor ie ineens op de sensor in een andere ruimte reageerde.
Dat linken kan alleen met de milight app, en aangezien mijn telefoon ergens anders was, kon dat onmogelijk per ongeluk gebeurd zijn…Heel vreemd.

Ik heb hier nu 17 lampen, 3 remote’s en 4 bridges draaien en dat gaat eigenlijk erg goed. Als er problemen zijn is dat meestal aan de kant van homey.

@Gijsje Wat heb je over en wat vraag je er voor?

Heb ze op mp staan

Is dit inmiddels al opgelost. Ik ben erg tevreden met Homey. De enige lamp die niet compatibel is met Homey is de Mi light via de nieuwere iBox bridge. Ik heb 1 zone i de woonkamer. Via de mi light app geen probleem. Via homey vind ik wel de zone. Echter geen communicatie als ik de lampen uit/aan zet of van kleur verander?