Ik heb bovenstaande testflow gemaakt dat ik met verschillende weersomstandigheden mijn screens ophoog wil doen. Of dit helemaal goed is is nu even niet van belang.
Wat ik wil weten of ik melding kan krijgen om welke reden de screens omhoog zijn gegaan (omdat het gaat regenen, of omdat het te hard gaat waaien, enz.). Kan dit in 1 flow of moet ik dan X flows aanmaken voor elke type melding die ik wil ontvangen. Als iemand een voorbeeld zou kunnen maken als het wel kan zou mij helpen.
Dat begrijp ik, maar ik wil pas als de flow is afgelopen een melding sturen zodat ik weet dat de flow helemaal heeft gelopen. Als ik allemaal Timeline/Mobile kaartjes maak met verschillende meldingen voor de ANY geeft me dit geen garantie dat de flow ook helemaal is uitgevoerd.
Ik zou een tekst variabele maken. Die variabele is aanvankelijk leeg (“”). Dan vul je achter elkaar de reden(en) toe die waar zijn, zodra ze zich voordoen, variabele=variabele+nieuwe reden. Uiteindelijk stuur je een boodschap met de gecombineerde variabele boodschap.
Hier doe ik dat met een weersmelding die ik op verschillende momenten of door verschillende triggers in de variabele NowCastType opbouw, en dan in een keer verstuur.
Maar dan werkt de flow niet. Als ik bijv. de flow laat starten omdat het gaat regenen (1ste keer) dan werkt het en krijg ik netjes regen erbij in mijn melding.
Maar start ik dan een andere ALS (bijv. zonsondergang) dan werkt de flow niet de melding kaart en timeline kaart krijgen dan een rode lijn eronder.
Waarschijnlijk werkt het niet omdat je meerdere Tekst tags gebruikt. Maak een variabele aan bij Variabelen (linksbovenin) en gebruik de Logic cards om deze in te stellen in plaats van een nieuwe Tag aanmaken
Ja, dat denk ik ook. Maak in Better Logic Library een tekst variabele “Result” aan.
Dan kan er nog steeds iets fout gaan, namelijk zodra “Any” trigger afgaat, wordt er niet gewacht en kan het zijn dat niet alle triggers vermeld worden in “Resultaat”.
Dat kun je volgens mij oplossen door eerst alle triggers hun bijdrage wel of niet te laten toevoegen. Vervolgens op een vaste interval de “Result” variabele naar een melding te sturen, als er iets te melden is.
Misschien volstaat het om na iedere trigger een korte wacht pause toe te voegen.
Leiden elk tot een tag met naam Resultaat. Er zijn dus 5 verschillende tags die allemaal dezelfde tagnaam hebben (Resultaat).
Verderop in de flow wil je die tags gebruiken om een melding te sturen. Dat wordt complex omdat je dan eerst moet bepalen welke van die 5 is aangemaakt. De andere 4 zijn niet aangemaakt en resulteren bij gebruik daarom in een foutmelding. Je hebt nu waarschijnlijk een willekeurige van die 5 gepakt, die geen waarde heeft.
Je maakt het jezelf makkelijk als je een variabele gebruikt. Die ziet er ook uit als een tag (groene ovaal in dit geval; groen = tekst), echter die ene variabele kun je hergebruiken voor alle vijf scenario’s en de kaarten om de notificatie te sturen.
Ik vind het begrip tag best verwarrend binnen Homey. Ik lees het maar als “kenmerk” van een “object”.
En dan zijn variabelen kenmerken van het object Logic.
Dat gezegd hebbende: het wordt al snel onoverzichtelijk als je meerdere van die Resultaat-tags hebt. Extra reden om een variabele te gebruiken, met een begrijpelijke naam.
@Allen, bedankt voor jullie geduld met mij . Door jullie stap voor stap voorbeeld is het mij eindelijk gelukt. Ontzettend veel dank. Ik ga me meer verdiepen in variabelen en tags. Weet 1 van jullie toevallig een gode NL site waar dit voor dummy’s wordt uitgelegt?
Wellicht dat Homey’s eigen Knowledge Base iets is om mee te beginnen. Die heeft een hele sectie over Flows. Met uitleg en een paar video’s. Is wel in het Engels. Homey heeft ook een YouTube-kanaal (waar volgens mij dezelfde genoemde video’s op staan).
Homey Cornelisse heeft tutorials voor Flows (Nederlands). Uiteraard is er op het YouTube-kanaal van Homey ook veel informatie over Flows en variabelen/tags, maar deze zijn wel in het Engels.