Dubbele Notificaties

Voor elke flow die ik in Homey heb, krijg ik de laatste tijd meerdere meldingen achter elkaar. Hebben hier meer mensen last van? Of wat doe ik fout?

Dat is lastig om te beoordelen zonder je flows te kennen.

Is bijvoorbeeld het bericht “prijs is veranderd” een EN actie (pushbericht met Ja/Nee vraag) in je flow? Of een DAN actie (stuur bericht naar…)?

Hoe dan ook, zo te zien wordt 1 minuut later de DAN actie “vaatwasser werkt” gestuurd.
Wat is daar precies de trigger voor, kun je schermafbeeldingen van je flow(s) laten zien?

Je schreef dat je meerdere meldingen “voor elke flow” krijgt.
Misschien speelt er dan een ander probleem, dat kan ik niet zo zeggen.

Ik heb dit helaas bij meerder flows, hieronder een aantal van mijn flows waarbij ik dit heb;

“De deur is dichtgedaan” als IF-kaartje werkt alleen als aan de voorwaarden daarna voldaan wordt. Zo niet, dan loopt-ie gewoon niet. Tenzij je meerdere keren per dag de deur open en weer dicht doet.

“De prijs is veranderd” als IF-kaartje werkt wel opnieuw en opnieuw, dus elke keer dat de prijs is veranderd èn aan de voorwaarden wordt voldaan.

Eigenlijk zou je willen dat, als de vaatwasser eenmaal bezig is, de flow niet opnieuw wordt gestart. Je kunt daarom het beste ná “De prijs is veranderd” en vóór de drie AND’s een extra AND-voorwaarde toevoegen zoals een Logica kaart met “Vaatwasser automatisch gestart = Nee”. Zou dit kunnen helpen?