Dubbele notificatie melding

Hoi,

Ik hen onderstaande flow gemaakt en deze werkt goed. Ik krijg dan netjes 1 melding binnen. Zowel met de test als met Siri via mijn iPhone. Als ik de opdracht geef via Siri op de iWatch dan werkt de flow ook goed maar krijg ik 2x de notificatie melding.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Dan trigger je de flow twee maal snel achter elkaar.

Je kunt 'm “debouncen” door er een timer tussen te zetten.

Voeg parallel aan de notificatie kaart een timer kaart toe, “Start timer Y met een looptijd van 5s”.
Voeg dan vóór die twee kaartjes (in serie dus) het EN kaartje “timer Y loopt niet” toe.

Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoelt.

Op deze wijze, GM:

Hoi Peter,

Het werkt.
Dank je voor de info en het voorbeeld.

1 Like

Ter inspiratie: onderstaande flow laat in de tijdlijn zien welke lamp(en), aan stonden, lees deuren niet op slot:

Hoi Gerrie,

Ik zet altijd de flownaam in de notificatie. Want er kan altijd een ‘vergeten’ flow zijn.
Ik zie namelijk letterlijk “Rolluik is omlaag” in het notificatie kaartje staan;

Deze kan natuurlijk nooit uit zichzelf een andere tekst sturen, zoals “Rolluik is omhoog”.

Verder zou je een notificatie kaartje direct na de trigger kunnen plaatsen, om te kunnen ontdekken welke meldingen deze nu eigenlijk stuurt.
Want de trigger “Is omlaag” zou natuurlijk niet de status “is omhoog” moeten melden.

Verder zou je achter de Timer R5 start kaart , een notificatie kunnen plaatsen, die melding “timer R5 is gestart” stuurt, om te zien wat daarmee precies gebeurt.

Hoi Peter,

Sorry voor dat ik niet eerder heb gereageerd.
Heb het na je tips draaiende gekregen.

Thx,

Gerrie

1 Like