1x melding maken, hoe doe ik dat?

Een hele gekke vraag misschien en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een flow gemaakt die mij laat weten dat ik mijn vuil buiten moet zetten en hij zegt me ook welke bak ik buiten moet zetten. Maar nu doet hij dat elke keer, op de dag dat het moet, tussen 07:40 en 08:05 uur.

Dit wil ik niet natuurlijk, hij moet maar 1x (of misschien 2x), als de deur open gaat, deze melding maken tussen 07:40 en 08:05 uur. De tijd heb ik zo gemaakt omdat ik ergens tussen die tijd de deur uit ga. Maar ik ga eerst nog even mijn fiets pakken, doe mijn jas aan, pak mijn tas enz. Dan heb ik wel 5x de deur open en dicht gehad en dan krijg ik nu 5x deze melding (om gek van te worden).

Nu ben ik op zoek naar een mogelijk om het maar 1x te horen (eventueel na 5 minuten nog 1x of zo). Wie kan mij hiermee helpen en is het te verhelpen?

Hier mijn flow voorbeeld:

Je kunt een Ja/Nee variabele toevoegen:
Voeg naast de notificatie het logica kaartje “Zet variabele X op Ja” in.
Zet tussen of achter de twee “En” kaartjes nog een “En” kaartje, het logica kaartje “Variabele X is gelijk aan Nee”

Voeg een tweede trigger toe “Als het 0:01 uur is” of “Iedere dag”, en hang daar het logica kaartje “Zet variabele X op Nee” achter.

Nu kan er maximaal 1 melding per dag gestuurd worden.

Dank je wel voor je reactie. Oh ja, dat zeg je ook zo lekker makkelijk :slight_smile:
Ik ben al wel een tijdje actief maar voor mij is het nog altijd abracadabra.
Begrijp ik dat ik dan op mijn telefoon moet aangeven dat ik het al een keer gehoord heb?

Maar wat nu als het voor iemand anders is, die heeft geen app maar krijgt wel, via speakers, te horen dat die het buiten moet zetten. Hoe kan ik daar dan maar 1x laten horen, zonder dat ik moet aangeven met JA/NEE?

Ik wil wel even een voorbeeld flow maken. Even afwachten wat RB aan het schrijven is :wink:

Of anders geformuleerd: voordat je het bericht verstuurd, test je of het bericht die dag niet al een keer verstuurd is. Zo ja, dan doe je niets, zo nee, dan verstuur je het bericht en geef je aan dat het bericht al verstuurd is. Zodat het de volgende keer niet verstuurd wordt.

Eerst maak je een nieuwe variabele aan, ik heb de mijne “melding gedaan” genoemd

Dan ziet de flow er als volgt uit, het werkt dan dus geheel automatisch en stuurt max. 1 melding op de dag dat iets wordt opgehaald, tussen 7u en 9u

1 Like

Alvast bedankt, ga het morgen uitproberen. Hou je op de hoogte. Maar voor nu zeker bedankt.

1 Like

Ik heb de flow aangemaakt en denk dat die goed is. Vervelende is dat ik nu moet wachten tot volgende week donderdag, dan komen ze het vuil weer ophalen :grinning_face: .

Zal hier mijn voorbeeld even toesturen:

Ziet er goed uit.
Je kunt testen door de [Er wordt vandaag iets opgehaald] kaart over te slaan:
Dat kan door de trigger tijdelijk óók met de [Tijd is tussen…] kaart te verbinden.
Of,
door tijdelijk de “niet waar” uitgang (oranje stip) van de [Er wordt vandaag…] kaart te verbinden met de [Tijd is tussen…] kaart.

1 Like

Jeetje, wat weet jij er veel van

Bedankt voor de tips, ga ik morgen mee aan de slag. Ben benieuwd of het me lukt om te testen en anders donderdag :grin:

1 Like

Ja hij weet er inderdaad heel veel van, ik lees vaak mee en dat zijn goede leermomenten.

Dit is er ook weer zo eentje.

1 Like

Ik heb het getest en het werkt :slight_smile:
Bedankt voor je advies en hulp. Nu kijken wat die donderdag gaat doen, maar heb er wel vertrouwen in.

1 Like

Er is een app die dat voor je regelt en automatisch eventueel veranderde ophaaldagen aanpast: Afval Herinnering 2.0.

Maar…

Ik heb het opgelost met twee flows (gft en rest) die de avond ervoor waarschuwen. Misschien dat dit helpt. Deur openen als trigger is volgens mij lastig als trigger.

De avond ervoor krijg ik, en mijn partner, al een melding. Zie plaatje 1.
De ochtend zelf wil ik graag, wanneer de deur open gaat, een melding horen via de speaker dat we het niet mogen vergeten. Meestal ben ik het, die dit bericht krijgt te horen :slight_smile: .

En als het goed is, als het niet op een donderdag is maar op een zaterdag (ophalen omdat er een feestdag is) dan krijg ik op donderdag middag, vrijdag avond en zaterdag ochtend een melding. Werkt ook prima, als ik eerlijk mag zijn :slight_smile:

Plaatje 1: