Meerder waarden in 1 logica kaartje

Is het mogelijk om meerder waarde in 1 logica te hebben?

Ik heb nu zoiets:
Logica - Zone bevat niet Slaapkamer
Logica - Zone bevat niet badkamer

Dit zou ik graag in 1 kaartje hebben:
Logica - Zone bevat niet Slaapkamer;Badkamer

Is zoiets mogelijk?

Mvg,
Jeroen

Zonder gelijk een antwoord op je vraag te hebben ben ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig wat je exact met deze logica wilt cq doet.

Momenteel heb ik een flow die wanneer we savonds op een knop klikken de sensoren controleert (i.c.m. Heimdall) of alles dicht is. Alleen hiervoor moeten bepaalde kamers (zones) van uitgesloten worden omdat we hier de ramen soms open hebben.

Die wil ik d.m.v. logica uitsluiten. Ik heb nu dit. Alleen dan werkt het niet.

Ik zou dat ook wel willen weten wat je precies wilt. Dit is bijv mogelijk, maar ik heb geen logica variabel “zone”. Met het kaartje apparaten kan je met zones ook een eind op weg komen.

Wil je dit een beetje gelikt voor elkaar hebben heb je denk ik een redelijke waslijst aan flows/variabelen nodig. Wel helemaal mijn ding trouwens hoor, ik vind het helemaal geweldig om dit soort dingen zo mooi mogelijk te hebben en het liefst zou ik dan willen dat home ook nog zegt welke deur of raam exact open staat. Das allemaal wel te doen maar zal wel de nodige flos kost.

Om een eerste idee te delen met je zou je het volgende kunnen doen. Voor elke deur of raam wat je wilt mee nemen in deze flow zul je een aparte variabele aan moeten maken. die variabele maak je “WAAR” als de deur of raam open staat en “NIET WAAR” als het raam dicht is.

Dan maak je een flow mat een hele waslijst aan vergelijkingen waarbij je in de AND functie elke variabele opneemt en kijk je of ze allemaal “NIET WAAR” zijn… Is 1 van de variabelen WAAR start je een flow waarin je Google iets laat zeggen. Nu wordt het echt leuk, als je een raam opent zou je een variabele de naam van de betreffende raam/deur kunnen geven, is een raam /deur dicht maak je dia variabele leeg (elk raam/deur krijgt dus een eigen textuele variabele). Nu neem je in een lange reeks alle variabelen op in de tekst die je google wilt laten spreken. De lege variabelen zullen worden overgeslagen (valt immers niks te zeggen als er niks in staat) en de variabelen die gevuld zijn zullen worden uitgesproken. Zo weet je dus ook meteen welke deur/raam open staat…

Nogmaals, het wordt een lange waslijst aan variabelen maar het is wel heel gaaf en weet zeker dat het zal werken…

Bedankt :slight_smile:, ik ga eens even kijken hoe ik dit voor mij het beste kan maken.

Wat je nu in And hebt staan, kun je toch nog een keer zetten in een Or en dan de badkamer in de ene en de keuken in de andere?

Hoi Jeroen,
Heb je deze al opgelost ?

Niet actueel meer mss, maar het idee snap ik wel.
Middels de zg. “< group >” app kom je een eind.
Installeer een nieuw group apparaat en kies voor sensors;
Selecteer in de keuzelijst het overeenkomende type “beweging” voor selectie van alle bewegings detectoren en installeer hem;
Nu staat bij de geavanceerde opties standaard al ingesteld dat de knop actief wordt, zodra er 1 melder afgaat.
Zo kun je groepen en zones maken met bepaalde sensoren of alle sensoren, en daar in flows mee gaan werken.