Ik heb op een deur een Ikea deur sensor, nu wil ik een flow maken waarbij ik aan het eind van de dag een pushmelding krijg met hoeveel keer die deur op die dag open is gegaan.
Ik kan niets vergelijkbaars vinden, dus vraag ik of jullie me een stukje opweg kunnen helpen met de flow.
Maak een variabele aan:
En dan trigger je met de sensor van je deur een flowkaart die optelt
Eind van de dag een push met deze variabele en dan de variabele resetten
Bedankt alvast voor je reactie.
Ik zal wel wat fout doen, maar ik heb een variable aangemaakt zoals in je voorbeeld.
echter als ik naar Dan > Logica > Bereken…ga kan ik daar geen variabele vinden. Als ik kijk bij variabele staat hij er wel. Wat doe ik fout?
De variabele die je hebt aangemaakt, is die van het type ‘Nummer’ (blauwe kleur)? Je kunt alleen numerieke variabelen gebruiken in het Bereken-kaartje.
Thnx @SunBeech ik ben weer een stapje verder nu lukt het wel.
ik heb nu het volgende, maar iets zegt me dat het nog niet klopt.
Jouw variabele ‘Contact alarm’ is van het type Ja/Nee (oranje). Daar kun je niet mee rekenen, zoals jij van plant bent.
Als je een nieuwe variabele aanmaakt van het type Nummer (blauw) en die variabele in bovenstaande flow gebruikt, dan zou de teller moeten werken.
Persoonlijk zou ik het deel van jouw flow, dat de push notificatie stuurt, lostrekken in een aparte flow. Dus vanaf het derde kaartje in bovenstaande flow. De EN-kaart vervang je dan door een ALS-kaart: De tijd is 00.00 uur. Daarmee voorkom je ook dat jouw huidige flow meerdere notificaties stuurt tussen 23:58 en 23:59 uur.
Ik neem aan dat jouw flow eindigt met een kaart die de variabele/teller weer op 0 zet, na versturen van de notificatie?
Dank je voor je input en duidelijke uitleg @SunBeech
Ik hoop dat ik nu wat beter in de richting zit. Dadelijk nog uitvinden hoe alles aan het eind van de dag weer alles op 0 staat.
Dit heb ik nu:
Dat ziet er goed uit. Het op nul zetten kun je doen, door aan de tweede flow (die de notificatie stuurr) op het einde een kaart te koppelen die jouw variabele op 0 zet. Je kunt daarvoor de volgende logische kaart gebruiken:
Sorry, dit is echt niet goed, koelkast open en koelkast deur zijn verschillende variabelen, moeten de zelfde zijn, verder moet je dubbele accolades gebruiken {{.…}}
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Blijkbaar was ik vanochtend nog niet zo scherp… Ik was vooral gericht op de wijziging van een boolean naar numerieke variabele (waar de eerdere post over ging) en heb de rest van het kaartje niet goed bekeken.
@FKey en @JPe4619 bedankt voor jullie inzet, volgens mij is het nu gelukt, vanavond even wachten op de push melding. Maar als ik nu een test doet loopt hij door.
Hij ziet er nu zo uit:
edit: Bij het testen van de pushmelding kreeg ik gelijk wat ik wilde, dus het is gelukt.
Hartstikke bedankt iedereen