Bewegingsensor uitschakelen bij teveel bewegingen

Ik heb een Aquara bewegingsensor die buiten zit en last krijg van een spinnenweb waardoor deze onnodig meld. Mijn idee is dan om deze dan voor een X-tijd uit te schakelen na een x-aantal melding binnen een x-tijd.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de optelling werkend te krijgen.

Zie onderstaand wat ik heb gemaakt:

ik heb de melding geconverteerd van een boolean naar een nummer- tag en deze gebruik ik dan in de berekening kaart. Deze wil ik dan laten doortellen naar (in dit geval 3) en daarna een melding geven.

Dit laatste snap ik niet helemaal. Hoe moet je de bewegingen die ik heb omgezet doortellen? Blijkbaar doe de berekening kaart dit zelf niet (waar ik wel vanuit ging).

Ben benieuwd naar de juiste werking.

Groet, Robert

FF hier en daar wat notificaties er tussen plakken die de tags/variabelen weergeven en je weet wat er gebeurd en waar het fout gaat.

En je moet de variabele wel ergens weer op nul zetten als t’ie 3 geworden is.

Sorry, maar ik weet even n iet wat je hier mee bedoelt. Wil je dit graag verduidelijken

Na elk kaartje een Notificatie/Tijdslijn kaartje toevoegen zodat je op de tijdslijn de waarde die je test en berekent te zien krijgt. Dan kun je zien in welke stap het misgaat. Of je start de flow met de hand en je ziet tot waar die uitgevoerd wordt. Als je dan met de muis beweegt over de flow krijg je ook de tussentijdse waarden te zien.

Dan zul je zien dat Resultaat altijd 1 is en {{Resultaat +1}} altijd 2 oplevert en dus nooit gelijk aan 3 wordt. Toch?

Was er na jou vorige opmerking nog mee bezig geweest en het was gelukt met de tijdlijns notificatie. Wat mij opval tijdens het testen dat het resultaat wel 1 word, maar niet +1 doet. En is er dan wel de mogelijkheid om een optelling te maken? zoals ik in mijn originele vraag had gesteld. Anders zijn we snel klaar :grinning_face:

Je moet iets doen als A = A + 1 dus {{Bewegingssensor oppad = Bewegingssensor oppad + 1}} en dan heb je Resultaat helemaal niet nodig. Want elke keer als de sensor aangaat hoog je Bewgingssensor oppad met 1 op.

Aah zo, snap hem! Dacht te moeilijk. Ging ervan uit dat je een boolean (ja/Nee) eerst om moet zetten naar een waarde, maar homey is slimmer dan mij en ziet elke verandering automatisch als een waarde.

Bedankt voor je moeite en geduld…:sweat_smile: