Betterlogic (of andere methode) om een flow te starten bij wijzigen true/false waarde van 1 of meerdere logica waardes

Ik zoek een eenvoudige manier om flow te starten als 1 van vooraf bepaalde logic waardes worden gewijzigd.

Ik dacht dit kan met betterlogic maar dit werkt niet.
Ik wil dus een flow starten als 1 de 6 in totaal logica waardes van true naar false gaan of anders om.
Heb daarvoor betterlogic geinstalleerd en de flow card gebruikt: ‘One of these variables changed’
Dan heb ik de 6 logica (true/false) namen ingegeven en gescheinden met een komma, zo dus:
gordijn_keuken_open,gordijn_terras_open,etc
En als DAN iets laten uitvoeren, voor test een log schrijven en/of push bericht etc.

Nu wijzig ik van de waardes van true naar false, nu zou ik verwachten dat die flow iets zou doen maar helaas, er gebeurd helemaal niets.
Test ik de flow (knopje test) dan doet die het wel.

Als ik via een andere test flow 1 van de waardes verander true/false dan gebeurd er ook niets.

Het lijkt er dus op dat die better logic kaarten niet worden getriggered bij een verandering.
Is dit een bekend probleem en/of kan dit niet bij true/false waardes?

Is er wellicht een andere oplossing zonder dat ik 6 keer dezelfde flow moet maken?

Deze trigger werkt m.i. alleen met de better logic tags. Heb je het daar ook mee geprobeerd?

Dat werkt niet. Ik heb boolean tags en nummer tags geprobeerd.
Natuurlijk de BL variabelen/tags.

EDIT:
Het werkt wel.

Je moet de namen van de variabelen typen en niet de tags gebruiken.

(Vertaald met DeepL)

1 Like

dat heb ik gedaan, maar dat werkt helaas ook niet.
Blijkbaar kun je geen logica waardes van Homey zelf gebruiken, enkel better logic waardes…

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik neem ook aan dat het alleen werkt met BL logica.
Je kunt de logische waarden (Ja/Nee, nummers, tekst) van Homey toch volledig overbrengen in BL. Dus gebruik alleen de logica van BL.

Het werkt natuurlijk niet met tags van apparaten of andere apps.

(Vertaald met DeepL)

nee dat is geen optie (omzetten naar BL waardes) omdat ik die waardes veelvuldig gebruik in andere flows, dit ga ik niet allemaal omzetten.

BL valt daarom ook af als oplossing hier.