Matter en diagnotisch Rapport

hai ik heb een paar vraagjes omtrent mijn homey pro 2019 met advanced flows

1 als ik het goed heb gelezen kan je ook gebruik maken van Matter om een apparaat toe te voegen hoe kan ik deze optie toevoegen als ik namelijk een apparaat wil toevoegen zie ik deze optie niet ?

2 ik heb een probleem met mij ring deurbel in combinatie met de ikea Sonos speakers daarvoor heb ik een diagnostich rapport voor gemaakt en op versturen gedrukt , krijg je daarvan nog een terug koppeling of kan ik daarvan ergens nog de status terug vinden ?

3 en het kan aan mij liggen maar krijg steeds meer het idee dat diverse flows en apparaten niet meer goed werken of happeren en die wel hebben gewerkt, hebben meer mensen daar last van ?

alvast bedankt

Hoi Ruud,

1. De Pro 2016-2019 modellen hebben geen ondersteuning voor Matter & Thread

2. Diagnostisch rapport maak je enkel op verzoek van de ontwikkelaar, zoals onder dat invoerveld is vermeld.
    En áls je er dan een maakt, vermeldt dan minimaal je emailadres. Dat gaat niet automatisch.
    Er is geen status van terug te vinden.

In de homey.app store kun je links naar speciale app forum topics vinden, of andere vormen zoals e-mail, of soms gewoon niets.
Bestaat zo’n topic, stel daar eerst je vraag.
De ontwikkelaar leest vaak mee.

1. Dat ligt aan jou(w Homey of randapparatuur). Kan nooit een algemeen issue zijn.
    Zigbee bijv. moet goed afgesteld worden. En het kan (flink) door een (veranderd) wifi signaal worden verstoord;
    Advanced Zigbee Troubleshooting on Homey

Peter

1 is duidelijk jammer maar helaas

2 bij mij staat dit er niet onder dat dit gebruikt kan worden op verzoek van de ontwikkelaar wel iets met Oeps en ja ik heb mijn mail adres erbij vermeld

3 bij mij hebben alle flows naar behoren gewerkt pas na diverse updates viel het mij op dat deze niet meer werken vandaar mijn vraag
het is overigens ivm deze flows als ik deze test door op test te drukken het werkt als ik deze dan fysiek test het niet werkt

MVG Ruud

1. My bad, sorry. Het staat wel in de mobiele app,

maar niet in de web app. Wist ik nog niet…

Ik “nam aan” dat dat bij beide hetzelfde is.
(Ja ik weet, nooit aannames doen :rofl: )

Door op “test” te drukken test je de flow behalve de trigger.
Daar zit dus het probleem ergens, bij de apparaten die die flows aansturen.

Gaat het om één bepaalde app, of meerdere apps?

Peter zo hebben we beide wat geleerd haha

het betreft de Ring App/Apparaat en de Bosch app/apparaat
voor wat betreft de Ring had ik ook een item aangemaakt om te kijken wat die zou moeten doen en of die dat dan ook doet

Zo is dat, Ruud!

• Van Bosch heb ik gelezen dat deze app vaak herstart moet worden om het “in leven” te houden.
    Zet Experimenten > Power User aan
    Nu kun je een flow maken; onder ‘Systeem’ vind je de actiekaart “herstart app”
  • Ring moet goed ingesteld worden, maar dan kun je het beste even in de Ring app topics kijken. Heb geen Ring hier.
    De eerste post(s) van de app topics bevatten vaak handleidingen en FAQ.

Dat van die Bosch app klopt inderdaad @Peter_Kawa .
Ik gebruik die app voor 3 apparaten en elke nacht herstart ik de app.
Vanaf dat ik dat doe heb ik er geen problemen meer mee dat een apparaat niet word gevonden.

hai

ik had voor homey al een flow aangemaakt om elke nacht Homey opnieuw op te starten voor de bosch maakt het niet uit
bij Ring zag ik wel iets in instellingen en gekoppelde apparaten dit ga ik als ik tijd heb verder bekijken