Marstek Venus Laadplan/Laadstrategie/Dashboard

image

Je moet een map maken met deze twee files.
Waar ik marstek.yaml heb staan, zou ik de lilygo-rs485.yaml gebruiken.

De secrets.yaml zet je je draadloze netwerk in met wachtwoord:
image

Deze yaml-bestanden moet je maken via de commandline of terminal:

Aanpassingen in de lilygo-rs485.yaml:
image

Nu de yaml.file uploaden.

Is er al iemand die heeft geprobeerd mijn script werkende te krijgen?

Ik ben van plan om het te gaan testen. Ik heb vorige week 3 marsteks ontvangen. Draaien nu vooral op manual. Ik moet lilygo’s nog bestellen. Ik heb geen ervaring met scripts.

Ik maak gebruik van de Tibber Pulse en CT003 P1 meter. Werkt dat ook icm je script?

Ja. Het script maakt geen gebruik van een P1 meter. Hij bepaalt wanneer hij moet gaan laden, ontladen of op NOM moet gaan. NOM maakt natuurlijk dan wel gewoon gebruik van een P1, maar dat staat buiten mijn script.

zijn er plannen voor een Marstek App in Homey?

Weinig tijd gehad maar vanavond toch weer is begonnen. Had nog paar vraagjes:

• die api key, waar haal ik die vandaan?
  • nu heb ik dus twee yaml files maar moet ik die apart van elkaar uploaden of moet ik dat op 1 of andere manier samen voegen tot 1 file?

vrgrt,

Michael

Welke api key? Die van de lilygo heb je niet nodig, die code staat uit.

2 yaml files? Ik moet zeggen dat ik geen idee heb hoe dit met meerdere batterijen gaat.

Ik heb er wel naar gekeken, maar nog niet gelukt. P op korte termijn in ieder geval niet.

Ik ben nu aan het nadenken hoe ik mijn uur verbruik in kaart kan brengen. Ik heb over het jaar 2024 mijn gebruik per uur inzichtelijk gemaakt voor Homey. D.w.z voor een hele maand het gemiddelde verbruik van 0.00-1.00; 1-2 uur; 2-3 uur etc. Elk uur kijkt Homey wat het afgelopen uur het verbruik was en past dan automatisch het gemiddelde verbruik voor die maand aan voor dat uur.

In mijn huidige script kan ik dat gebruiken om te kijken of ik wil laden via de zon, of via het net. In de toekomst wil ik dit gaan gebruiken voor NOM (wanneer de salderingsregeling is opgehouden). Ik kan dan bepalen of ik nu of pas later mijn batterij wil gaan inzetten/ontladen, omdat de prijzen dan duurder zijn.

Ehh…dat zou ik nu ook al kunnen doen natuurlijk. (toch niet…mijn batterij is al leeg op de duurste uren)

Afijn…ideeën genoeg :slight_smile: