Magneetcontact voor WC deur licht aan en uit flow? Was het maar zo makkelijk

Ik wil het licht van de wc gaan bedienen met een magneetcontact, waarom een magneetcontact en niet een bewegingsmelder dit hebben we geprobeerd maar is te lastig in te stellen aangezien de ene zolang en de andere zolang zit.

Dus nu wil ik dit eens met een magneetcontact proberen echter loop ik vast in de flow, zelf advance flow kom ik er niet uit dus jullie hulp gevraagd meerdere weten meer dan 1 immers.

Goed het idee:

Deur wc gaat open magneet contact wordt dus verbroken en noemen we even voor het gemak (gaat aan)

Dus situatie die we graag willen is:

WC deur gaat open lamp gaat aan
WC deur gaat dicht (voor boodschap) er moet niks gebeuren
WC deur gaat weer open Lamp moet uit
WC deur gaat weer dicht moet niks gebeuren

in mijn optiek zou het dan worden

Als magneet contact aan
Dan Lamp wc aan

Als magneet contact dicht
(dan helemaal niks in te vullen

Als magneet contact aan
Dan Licht wc uit

en dit zo in 1 flow

werkt even en daarna doet die raar gaat die aan en uit dan werk die helemaal niet , ik denk dat die het dan gewoon allemaal niet meer snapt heb ook wachttijden er tussen geprobeerd maar dat helpt niks

Iemand een goed idee hoe dit te schakelen is in een flow en mag een uitgebreide flow zijn evt

ALS magneetcontact open EN licht uit DAN licht aan
ALS magneetcontact open EN licht aan DAN licht uit

En maar hopen dat je altijd netjes de deur dicht doet of elkaar niet β€œaflost” zonder eerst weer de deur dicht te doen, want dan gaat het natuurlijk mis.

1 Like

Ik zou toch voor de bewegingssensor gaan (of iig in combinatie met) met alleen een deur sensor is het onmogelijk om te detecteren of er iemand in het toilet is.
Ik gebruik zelf bewegingssensoren die een timer starten of resetten. Als de timer afloopt, zet ik de lamp weer uit.

Dit zou het mooiste zijn, echter de hue sensor gaat netjes aan heb dan ook een timer na 7 min weer uit

maar het mooiste zou zijn dat hij gewoon warmte detecteert zolang die persoon er is blijft ie aan en gaat die niet plots uit (wat nu gebeurt ) en als die geen warmte meer voelt gaat die uit maar de hue kan dat niet en is volgens mij 1 van de betere sensors?

Dus vandaar het magneetcontact idee en ja daar zitten nadelen aan maar dat zit ook aan de sensor

Ik gebruik de sensoren van Fibaro. Eigenlijk nooit problemen.
De timer in de sensoren zelf staat heel kort. De timer loopt op de Homey.
1e beweging β†’ zet lamp aan en start timer
Volgende bewegingen β†’ reset timer
Timer loopt af β†’ zet lamp uit.

Alleen een contact-sensor gaat geheid uit de pas lopen.
Als je bijvoorbeeld de toilet schoonmaakt, of er spullen neer legt, moet je twee keer de deur openen en sluiten.

Je zou de Aqara Presence Sensor FP2 kunnen gebruiken, maar die vindt ik aardig aan de prijs.

Mee eens iedereen moet natuurlijk wel de deur dicht doen maar in het algemeen gebeurt dit en als je het contact bij het scharnier punt plaats en stel iemand doet hem niet helemaal dicht werk het ook super!

Jou EN was de oplossing super bedankt !

wat mij betreft kan deze op een slotje :closed_lock_with_key: